Liittohallitus käynnisti seuraavan vaiheen Seurojen Palloliitossa

Suomen Palloliiton liittohallitus kokoontui maanantaina 18.6. Maarianhaminassa ja käsitteli Seurojen Palloliitto –kehityshankkeen ohella muita ajankohtaisia asioita.

Seurojen Palloliittoon liittyen päätoimintojen johtajien valinnat on tehty ja julkaistu ja liittohallitus päätti henkilövalintojen seuraavan aallon käynnistämisestä. Haun seuraavan vaiheen aloittamisesta samoin kuin uudesta viestintäpäälliköstä tiedotetaan tarkemmin viikon kuluessa.

Toimintamallin 2020 etenemissuunnitelmaa käsiteltiin myös kokonaisuutena ja todettiin suunnitelman olevan hyvin aikataulussa. Liittohallitus sai myös päävalintakatsauksen Elinvoimaisen seuran osalta.

Liittohallitus päätti hyväksyä miesten Suomen Cupin formaatin kaudelle 2018-19 esityksen mukaisena. Tarkemmin muutoksista Suomen Cupiin voi lukea tuoreesta blogista >> Futsalsäännöt ja –määräykset kilpailukaudelle 2018-19 hyväksyttiin myös futsaltyöryhmän esityksen mukaisina.

Palloliitto on strategiansa mukaisesti sitoutunut jatkuvasti arvioimaan ja kehittämään kilpailuja ja liittohallitus päätti perustaa Pääsarjatyöryhmän, jonka tavoitteena on loppuvuoden 2018 aikana arvioida miesten kilpailukalenteria, ylimpien sarjojen pelitapaa ja joukkuemääriä sekä Suomen Cupin pelitapaa kaudesta 2020 eteenpäin. Pääsarjatyöryhmään tulee edustus niin Palloliitosta kuin Veikkausliigasta sekä muista pääsarjaseuroista. Pääsarjatyöryhmän kokoonpano julkaistaan kokonaisuudessaan Veikkausliigan nimettyä edustajansa työryhmään.

• Palloliitto