Liittohallitus katsoo jo tiiviisti Seurojen Palloliiton aikaan

Palloliiton liittohallitus kokoontui maanantaina 26.8. Helsingissä. Seurojen Palloliitto -hankkeen osalta hallitus sai tilannekatsauksen, jossa todettiin organisaatiouudistuksen etenevän suunnitellussa aikataulussa. Palloliiton piirien henkilöstö siirtyy samaan organisaatioon liiton henkilöstön kanssa 1.9.2019 ja uusi organisaatio aloittaa täysimääräisesti toimintansa vuoden 2020 alusta.

Liittohallitus käsitteli Seurojen Palloliiton ensimmäisen toimintavuoden 2020 budjettiraamia. Palloliiton Seuraparlamentille marraskuussa esitettävästä vuoden 2020 budjettiesityksestä päätetään yksityiskohtaisemman valmistelun ja lausuntokierrosten jälkeen lokakuussa. Hallitus sai lisäksi pääsihteerin talouskatsauksen ja tämänhetkisen ennusteen mukaan Palloliiton tulos tilivuonna 2019 muodostuu budjetoidun mukaiseksi.

Palloliiton seuraavan strategiakauden 2021-24 osalta liittohallitus päätti vahvasti seuroja osallistavan strategiaprosessin käynnistämisestä syksyn 2019 aikana ja painotti tulevan strategiatyön merkitystä jatkumona Seurojen Palloliitto -hankkeelle.

Liittohallitus hyväksyi myös Veikkausliigan, Miesten Ykkösen ja Naisten Liigan lisenssimääräyksiin vuodelle 2020 esitetyt tarkennukset ja täsmennykset. Lisenssikomiteoiden kokoonpanot vuodelle 2020 pysyvät sekä UEFA- ja liigalisenssikomitean että Miesten Ykkösen ja Naisten Liigan lisenssikomitean osalta entisellään. Edelleen sarjojen täydennyssäännöt kaudelle 2020 päätettiin hyväksyä esitetyn mukaisesti. Täydennyssäännöt 2020 löytyvät täältä >>

• Palloliitto
    • Seurojen Palloliitto