Liittohallitus käsitteli tulevaa vuotta 2018

Palloliiton liittohallitus kokoontui maanantaina 23.10. Helsingissä ja käsitteli pitkälti tulevaan vuoteen 2018 liittyviä asioita.

Liittohallitus vahvisti Palloliiton ylimääräisen liittokokouksen järjestämisen lauantaina 20.1.2018 Helsingissä. Liittokokouksessa valitaan Palloliitolle uusi puheenjohtaja sekä 1. varapuheenjohtaja jäljellä olevalle kaudelle. Liittohallitus totesi edelleen, että liittokokousedustajat tulee valita joko piirien syyskokouksessa, tai mikäli sellainen on jo järjestetty, ylimääräisessä syyskokouksessa.

Liittohallitus sai lisäksi katsauksen Seurojen Palloliitto –kehitysohjelman osalta tehdyistä valmisteluista. Kehitysohjelmasta kerätään edelleen kenttä- ja seurapalautetta ja lopullinen esitys liittovaltuustolle toimitetaan kaksi viikkoa ennen valtuuston kokousta 24.11. Seurojen Palloliitto –kehitysohjelma etenee sen jälkeen tammikuun liittokokouksen hyväksyttäväksi.

Liittohallitus vahvisti kilpailumääräykset sekä muihin kilpailutoimintaan liittyviin sääntöihin ja määräyksiin tehdyt muutokset kaudelle 2018 esityksen mukaisesti. Muutoksista tiedotetaan seuroille erikseen.

Naisten Suomen Cup päätettiin uudistaa miesten Suomen Cupia vastaavaan kilpailumuotoon kaudesta 2019 lähtien. Kauden 2019 naisten Suomen Cup alkaa syksyllä 2018 ja kaudella 2018 naisten Suomen Cupia ei pelata. Liittohallitus vahvisti myös miesten Suomen Cupin 2018 lohkovaiheen lohkojaon.

Liittohallitus käsitteli lisäksi Palloliiton vuoden 2018 talous- ja toimintasuunnitelmaa ja päätti esittää marraskuussa kokoontuvalle liittovaltuustolle vuodelle 2018 talousarvion, joka strategian 2016-2020 mukaisesti sisältää miljoonan euron panostukset strategiakauden päävalintoihin, pääosin Pelaajan laadukkaaseen arkeen.

Edelleen liittohallitus nimitti vuoden 2018 lisenssikomiteoiden jäsenet ja merkitsi tiedoksi, että naisten A-maajoukkueen pelaajien uusi alkaneet MM-karsinnat kattava sopimus on allekirjoitettu.

• Palloliitto