Liittohallitus käsitteli liittokokous- ja kilpailuasioita

Palloliiton liittohallitus kokoontui maanantaina 11.12. Helsingissä.

Liittohallitus valmisteli esityksiä 20.1.2018 pidettävälle ylimääräiselle liittokokoukselle Seurojen Palloliitto –kehityshankkeen sekä Palloliiton uusien sääntöjen osalta. Liittokokouksen alkamisajaksi hotelli Kalastajatorpalla Helsingissä vahvistettiin kello 10.30.

Liittohallitus hyväksyi kilpailutyöryhmän esityksen liiton kansalliseksi kilpailutoiminnaksi vuodelle 2018. Samoin kilpailumääräysten muutoksiin liittyvä täydennysesitys hyväksyttiin. Liittohallitus hyväksyi myös UEFA-lisenssimääräykset kaudelle 2018-19. Kilpailutoiminnan ja –määräysten olennaisista muutoksista tulevalle kaudelle tiedotetaan tarkemmin erikseen.

Naisten MM-karsintaottelun Suomi-Espanja 6.4.2018 pelipaikaksi päätettiin Ratinan Stadion Tampereella.

Alueellisten ja valtakunnallisten johtoryhmien toimintaa päätettiin jatkaa toistaiseksi normaalisti. Johtoryhmien nimen muuttaminen kehitysryhmäksi tapahtuu liittokokouksen niin päättäessä. Kokoonpanoihin ei tehdä tässä vaiheessa täydennyksiä. Ainoastaan pakolliset alueellisten johtoryhmien puheenjohtaja-/esittelijävaihdokset vahvistettiin, jotta johtoryhmien toimintakyky säilyy maaliskuulle 2018 saakka.

• Palloliitto