Liittohallitus käsitteli jalkapallotoimintaa poikkeustilanteen aikana

• Jalkapalloharrastus
  • Seuratoiminta

Palloliiton hallitus kokoontui maanantaina etäyhteyksien kautta ja käsitteli päätösasioiden lisäksi jalkapallotoimintaa vallitsevassa poikkeustilanteessa.

Palloliitto on täsmentämässä ja tarkentamassa ohjeistusta harjoittelun suhteen korona-aikana. Pienryhmäharjoittelun käynnistäminen seuroissa on tämänhetkisen tiedon mukaan mahdollista 4.5. alkaen edellyttäen, että selkeää erikseen annettavaa turvaohjeistusta noudatetaan.

Päätös ja ohjeistukset ovat edelleen riippuvaisia valtioneuvoston sunnuntaina 3.5. tekemistä mahdollisista uusista linjauksista ja sen takia ohjeistukset seuroille julkaistaan yksityiskohtaisemmin vasta maanantaina 4.5.

Julkaistavan ohjeistuksen tavoitteena on avata seuroille mahdollisuuksia organisoida pienryhmäharjoittelua enintään kymmenen henkilön (2 valmentajaa + 8 pelaajaa) ryhmissä riittävän laajalla alueella viranomaisten ja Palloliiton ohjeistuksia noudattaen. Palloliitto suosittelee edelleen yksilöharjoittelua.

Futsalin kilpailuasiat

Tämän ohella liittohallitus vahvisti seurojen äänimäärät 8.8. pidettävän Seurojen kokoukseen. Edelleen vahvistettiin 22.5. pidettävän seuraparlamentin kevätkokouksen esityslista.

Liittohallitus hyväksyi eurooppalaisen jalkapallokauden 2020-21 alun lykkääntymisestä johtuvat UEFA-lisenssimääräysten muutokset. Hallitus sai katsauksen ja keskusteli tulevasta Palloliiton ja suomalaisen jalkapallon strategiasta 2020-2024.

Lisäksi liittohallitus päätti esityksen mukaisesti kesken jääneen futsalkauden 2019-20 sarjasijoituksista, nousuista ja putoamisista sekä Suomen edustajat miesten futsalin Mestarien liigassa. Nämä päätökset annetaan tiedoksi ensin futsalsarjoissa pelaaville seuroille ja julkaistaan erikseen tiistaina 28.4.

Liittohallituksen seuraava varsinainen kokous vahvistettiin pidettäväksi torstaina 28.5.2020.

• Palloliitto