Liittohallitus edisti Seurojen Palloliitto -kehitysohjelmaa

Palloliiton liittohallitus kokoontui Seinäjoella viime viikonloppuna 22. – 23.9. 2017.

Liittohallitus päätti jatkaa Seurojen Palloliitto –kehitysohjelman jatkovalmisteluja hallituksen aiemmin nimeäminen toimintamalli- ja hallintomallityöryhmien toimesta siten, että ne jatkavat varsinaisen päätösesityksen valmistelua perjantain 22.9. liittovaltuuston ja –hallituksen työkokouksen evästyksen pohjalta syksyn 2017 liittovaltuuston kokoukselle Lahdessa 24. – 25.11.2017.

Liittovaltuuston kokoukselle marraskuussa tehdään päätösesitys kehitysohjelman etenemisestä vuoteen 2020, jolloin uusi toiminta- ja hallintomalli olisivat täysimääräisesti käytössä. Lisäksi liittovaltuuston syyskokoukselle valmistellaan esitys liiton sääntöjen muuttamiseksi sekä ehdotus uusista Eettisistä säännöistä.

Liittohallitus päätti ylimääräisen liittokokouksen järjestämisestä 20.1.2018. Kokouksessa valitaan Palloliitolle uusi puheenjohtaja sekä varapuheenjohtaja nykyisen va. puheenjohtaja Markku Lehtolan ilmoitettua vetäytymisestään puheenjohtajistosta seuraavassa liittokokouksessa. Liittokokouspaikan liittohallitus päättää kokouksessaan 23.10.2017.

Liittohallitus vahvisti lisäksi lauantaina 14.10. pelattavan naisten Suomen Cupin finaalin pelipaikan. Finaali pelataan finaalin kotijoukkueeksi arvotun PK-35 Vantaan kotikentällä MUP Stadionilla.

Liittohallitus hyväksyi myös Veikkausliigan, Miesten Ykkösen ja Naisten Liigan lisenssimääräykset kaudelle 2018.

Talenttivalmentajatukipäätösten oikaisuvaatimusten osalta liittohallitus ei katsonut aihetta muutoksiin olevan ja päätti pitää alkuperäiset tukipäätökset voimassa. Päätösten todettiin perustuneen liittohallituksen aiemmin päättämiin kriteereihin.

Liittovaltuuston työkokouksen materiaali Seurojen Palloliitto –kehityshankkeeseen liittyen luettavissa täällä >>

• Palloliitto
    • seurojenpalloliitto