Liigajoukkueet eivät olleet yllätettävissä Suomen Cupissa

• Jalkapallosarjat

Miesten Suomen Cupissa pelattiin lauantaina viisi puolivälieräottelua. Kaikki Veikkausliigajoukkueet etenivät jatkoon.

Perjantaina jatkopaikan olivat jo varmistaneet VPS ja KPV. Lauantaina heidän seurakseen puolivälieriin liittyivät RoPS, Ilves, FC Honka, FC Lahti ja IFK Mariehamn.

RoPS haki puolivälieräpaikan FC Hakan vieraana voittamalla 1-0 (0-0). Ottelun ainokaisen viimeisteli toisen puoliajan alussa Agnaldo. Ilves ei antanut FC KTP:n yllättää itseään, vaan kaatoi kotkalaiset vieraskentällä 2-0 (2-0) Iiro Järvinen vei Ilveksen johtoon ja Emile Paul Tendeng lisäsi johtoa ensimmäisen puoliajan lisäajalla.

Honka kukisti AC Oulun 1-0 (0-0) Gideon Baah'n viisi minuuttia ennen loppua tulleella maalilla. FC Lahti jätti FC Kiiston vaille mahdollisuuksia, kun se haki Vaasasta selvän 5-0 (1-0). Tomi Kult iski avausmaalin ja Jasin-Amin Assehnoun viimeisteli toisella puoliajalla vielä hattutempun ja kertaalleen onnistui myös Teemu Jäntti. IFK Mariehamn eteni jatkoon 2-0 (0-0)-voitolla TPV:sta. Riku Sjöroos iski avausmaalin 69. minuutilla ja lisäajalla Aristote Mboma sinetöi IFK:n jatkopaikan.

Neljännesvälierät paketoidaan sunnuntaina JS Herculesin ja FC Interin välisellä kohtaamisella. Puolivälierät arvotaan tiistaina. Puolivälierät pelataan 30.-31.3.

Suomen Cupin neljännesvälierät:
Pe 15.3. Gnistan-VPS 1-3 jo. (1-1, 0-0)
Pe 15.3. VJS-KPV 0-3 (0-1)
La 16.3. FC Haka-RoPS 0-1 (0-0)
La 16.3. FC KTP-Ilves 0-2 (0-2)
La 16.3. AC Oulu-FC Honka 0-1 (0-0)
La 16.3. TPV-IFK Mariehamn 0-2 (0-0)
La 16.3. FC Kiisto-FC Lahti 0-5 (0-1)
Su 17.3. kello 15.00 JS Hercules-FC Inter