Lappi-Seppälä kiitteli omiensa taistelutahtoa

• Jalkapallosarjat

FC Honka ja PK-35 Vantaa kohtasivat Suomen Cupin superkierroksen ottelussa Myyrmäen viileässä kesäillassa. Tasaisen ottelun ratkaisi Dana Leskisen avausjaksolla syntynyt maali, joka jäi ottelun ainoaksi.

Kotijoukkue PK-35 Vantaa aloitti ottelun vahvasti, ja loi vaarallisia tilanteita Honka-päätyyn. Neljännellä peliminuutilla Vera Saastamoinen pääsi laukomaan lähietäisyydeltä, mutta kuti suuntautui sivuverkkoon.

Hongan loi ensimmäisen kunnon tilanteensa 33. minuutin kohdalla. Velma Oikarinen onnistui kuitenkin torjumaan Dana Leskisen laukauksen.Neljä minuuttia myöhemmin Leskinen kuitenkin onnistui. Hyökkääjän laukaus nopean vastahyökkäyksen päätteeksi upposi PK-vahti Oikarisen käsien kautta verkkoon.

Enempää osumia ei avausnelivitosen aikana nähty, joten tauolle siirryttiin keltamustien maalin vierasjohdossa.

Honka suoritti toisella jaksolla kaksi pelaajavaihtoa, kun Saara Lappalainen ja Milla Punsar korvasivat Suvi Kärkkäisen sekä Riikka Hannulan. PK-35 Vantaa haki toisella jaksolla aktiivisesti tasoitusosumaa, mutta myös Hongan lisämaali oli ajoittain lähellä. Nana Yangin vapaapotku boksin rajoilta meni vain hieman maalin ohitse.

Tasoitus oli lähellä 77. minuutilla. Sanna Saarisen laukaus suuntautui huippupaikasta kuitenkin ohi. Vielä edellistäkin lähempänä PK:n maali oli 86. minuutilla. Honka puolusti kuitenkin uhrautuvasti, ja Yang ja Anni Miettunen purkivat vuorollaan pallon pois miltei maaliviivalta.

Honka puolusti tiiviisti ottelun loppuun asti, ja nappasi lopulta voiton lukemin 0-1. Voitolla keltamustat jatkavat suoraan kevättalvella 2020 pelattavaan Cupin lohkovaiheeseen.

- Lähtökohdat otteluun olivat vaikeat. Olemme menneet koko heinäkuun todella kovalla tahdilla. Olimme raskaalla jalalla liikkeellä emmekä missään vaiheessa päässeet omalle parhaalle mahdolliselle tasollemme. Kaikista vaikeuksista huolimatta, joukkue osoitti mahtavaa taistelutahtoa. Tänään ei tyylipisteitä jaettu, mutta puolustimme hyvin sekä uhrautuvasti. Teimme sen, mitä voittaminen vaatii, kommentoi päävalmentaja Rosa Lappi-Seppälä espoolaisten sivuilla.

Liigakausi jatkuu Hongan osalta sunnuntaina 11.8. Silloin kello 14.00 Tapiolan urheilupuistossa alkavaan otteluun saapuu vieraaksi Åland United.

• FC Honka Naiset