Läntisen alueen alueparlamentin kokous 21.4.

• Seuratoiminta
  • Alueuutiset

Seurojen Palloliiton hallintomalliin tärkeänä osana kuuluvien alueparlamenttien kokoukset järjestetään kaikilla alueilla huhtikuussa. Läntisen alueen kokous järjestetään ke 21.4.2021. Jokaisella alueen seuralla on mahdollisuus osallistua alueparlamentin kokoukseen.

SPL Läntisen alueen alueparlamentin kevään kokous järjestetään Teams-kokouksena keskiviikkona 21.4.2021 klo 17.00 - n. 19.30. Alueparlamentin kokouksissa seuraa edustaa puheenjohtaja tai hänen ollessaan estyneenä varapuheenjohtaja tai puheenjohtajan nimeämä seuran hallituksen/jalkapallojaoston jäsen. Jokaisella alueen seuralla on siis mahdollisuus osallistua. Kutsut ja esityslista on lähetetty seurojen yhteishenkilöille ja puheenjohtajille. Osalta seuroista puuttuu puheenjohtajan yhteystiedot Pelipaikasta, ja näiden seuroja toivotaan päivittävän tiedot pikaisesti.

Läntisen alueen alueparlamentin puheenjohtajana toimii Olli Tuominen Kaarinasta (KaaPo).

Alueparlamentin esityslista:

1. Avaus
2. Ajankohtaiset asiat ja tilannekatsaus
3. Alueparlamentin rooli, tehtävät ja toimintatapa
4. Alueellisten kehitysryhmien kokoonpanot
   - päätetään mahdollisista täydennyksistä ja muutoksista kehitysryhmien kokoonpanoihin
5. Alueen toiminnan kehittäminen - alueparlamentin käsittely
   - keskeiset nostot kehitysryhmien ja vaikuttamistyöryhmän kokouksista; alueparlamentin lausunnot ja evästykset jatkoon
   - seuroilta tulleet aloitteet ja kysymykset
6. Seurakyselyjen tulokset ja johtopäätökset
   - kilpailu- ja erotuomaritoiminnan kysely
   - grassroots-kysely
7. Muut asiat
8. Seuraava kokous ja alueparlamentin kokouksen päätös.

Varsinaisen alueparlamentin jälkeen on puheenjohtajafoorumi, jossa teemana on osaava seurajohto. Puheenjohtajafoorumissa FC Jazzin puheenjohtaja Kari Kaivo-oja pohtii mm. puheenjohtajan roolia seurassa ja sitä, minkälainen olisi ihanneseura puheenjohtajan näkökulmasta. HJS:n toiminnanjohtaja Tommi Laitila puolestaan alustaa aiheesta "seuran hallituksen rooli toiminnanjohtajan näkökulmasta."

Näiden alustusten lisäksi seurojen puheenjohtajat pääsevät Innoduel-pelin avulla vastaamaan "mihin johtamisen osa-alueeseen kaipaisit eniten tukea työssäsi puheenjohtajana?"

Puheenjohtajafoorumin päätteeksi SPL:n lapsuusvaiheen valmennusosaamisen päällikkö Santeri Suvala avaa strategiavalintaa "kehitämme lasten valmentamisen ydintaitoja seuraympäristössä."

Lisätietoja:
jouni.koivuniemi(a)palloliitto.fi