Länsi-Suomen ylimääräinen piirikokous valitsi liittokokousedustajat

• Alueuutiset

SPL:n Länsi-Suomen piiri valitsi torstaina ylimääräisessä piirikokouksessaan 12 edustajaa Suomen Palloliiton ylimääräiseen liittokokoukseen. Kokous järjestetään Helsingissä 20.1.2018 ja liittokokouksessa asialistalla ovat mm. päättäminen Seurojen Palloliitto -hankeen hyväksymisestä, SPL:n uusien sääntöjen hyväksyminen ja Suomen Palloliiton puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan valitseminen.

SPL:n Länsi-Suomen piiri joutui järjestämään ylimääräisen piirikokouksen, koska piirin saaman virheellisen informaation vuoksi valittiin marraskuussa järjestetyssä syyskokouksessa liian suuri määrä liittokokousedustajia. Asiasta oli valitettu liittoon ja uuden tulkinnan mukaan Länsi-Suomen piirille kuuluu 12 edustajapaikkaa liittokokouksessa, ei aikaisemman piirille kerrotun informaation mukaan 18 paikkaa.

Virhetulkinta mahdollistui, koska 31.12.2016, jonka ajankohdan pelaajamäärän mukaan liittokokousedustajien paikkamäärät lasketaan, olivat vielä olemassa Satakunnan ja Turun piirit. Näiden piirien koko toiminta siirrettiin Länsi-Suomen piirille 1.1.2017 alkaen.

Ylimääräisessä piirikokouksessa ei ollut asialistalla muita varsinaisia asioita ja kokous päätti, ehdollepanotoimikunnan esityksen mukaisesti, valita seuraavat edustajat liittokokoukseen:

Varsinainen edustaja

Seura