15.11.2017 klo 12.16

Länsi-Suomen piirihallituksen päätöksiä

SPL:n Länsi-Suomen piirin piirihallitus kokoontui 14.11. Raumalla ja päätti/keskusteli seuraavista asioista:

- kuultiin strategian "pelaajan laadukas arki" -osa-alueen toiminta- ja tilannekatsaus Länsi-Suomen piirin alueella

- kuultiin piirin pelaajamääräanalyysi ja keskusteltiin pelaajamäärän kasvattamiseen tähtäävistä piirin tukitoimista seuroille

- päätettiin piirin jalkapallokauden palkittavista seuraavat kategoriat:
Vuoden Pelaaja (julkistetaan Urheilugaalassa alkuvuodesta)
Vuoden Valmentaja (julkistetaan Urheilugaalassa alkuvuodesta)
Vuoden Seura - Heikki Grönlund -palkinto (julkistetaan piirin syyskokouksessa)

- päätettiin piirin syyskokoukselle esitettävät toimintasuunnitelma sekä talousarvio vuodelle 2018. Lisäksi päätettiin kilpailutoiminnan vuoden 2018 maksut.

- päätettiin täsmentää aikaisemmin tehtyä päätöstä seurojen osallistumisesta piirin pelitoimintaan, jos osallistuu myös muuhun säännölliseen pelitoimintaan.
Päätös kokonaisuudessaan (täsmennys tummemmalla tekstillä):
Päätettiin, että kaudesta 2018 alkaen seurat voivat osallistua muiden seurojen tai jonkun muun yhteisön järjestämään sarjatyyppiseen toimintaan, mikäli seura osallistuu myös piirin järjestämään ko. ikäluokan toimintaan. Päätös koskee sekä nuorten että aikuisten toimintaa. Seurojen tulee vuosittain anoa piiriltä lupa sarja- ja iltaturnaustyyppisen, säännöllisen pelitoiminnan järjestämiseen ja sitoutua luvan ehtoihin.

- päätettiin miesten Nelosen pelaamisesta 20 joukkueen sarjana (2x10 joukkueen lohkot), koska sarjan uudistuksen ja kauden 2017 menestyksen perusteella ansaittujen sarjapaikkojen jälkeen Nelosta ei mielekkäällä tavalla saada tavoitteena olleeksi 24 joukkueen sarjaksi. Nelosen joukkueet kaudella 2018:
EuPa, FC Eurajoki, FC Rauma, Heitto, Hot Lips, JIK, JyTy, KaaRe, KY-Sport, Lieto, Magen AK, PaiHa, Pallo-Iirot2, PiPS, PoPa, RaiFu, TuWe2, VG-62, Wilpas, ÅCF.

- piirihallituksen seuraava kokous sovitaan myöhemmin.