Lännen Seurojen ääni -seminaarin ohjelma sai kiitosta

• Alueuutiset
  • Seuratoiminta

Lähes 100 seuratoimijaa 35 seurasta kokoontui viikonloppuna SPL:n Läntisen alueen Seurojen ääni -seminaariin Seinäjoelle. Läntisen alueen seminaari avasi tämän talven neljän alueellisen seminaarin ketjun.

Lännen seminaarissa seuraväki kuuli ja näki esimerkkejä kaikista Palloliiton strategian päävalinnoista seurojen kautta. Tilaisuuden seura-alustajat saivatkin viikonlopun päätteeksi seminaariväeltä varauksettomat kiitokset hienoista ja hyödyllisistä esityksistä.

Seurojen ääni -seminaarien kantava ajatus on oppia muilta ja jakaa omaa osaamistaan ja hyviä seuramalleja. Myös seuratoimijoiden keskinäinen verkostoituminen on tärkeässä roolissa. Seinäjoella nämä tavoitteet toteutuivat hienosti.

Huuhkaja-TV oli seminaarissa paikan päällä ja lähes kaikki esitykset ovat sellaisenaan nähtävissä viimeistään ti 15.1. alkaen Huuhkaja-TV:n sivuilla: https://www.palloliitto.fi/videot/seuratoiminta

Seminaarin kaikki esitysdiat löytyvät alta.

Lauantain esitykset:
SJK-juniorit ry seuraesittely, Jukka Saarijärvi
Seurojen Palloliitto, Ari Murtonen, SPL liittohallitus
Urheiluseura palvelun näkökulmasta, Pasi Lehtonen, Pallo-Iirot
Elinvoimaiset seurat Seurojen Palloliitossa, Veli-Matti Yli-Rinne, SPL

Pallo-Iirojen Pasi Lehtosen esitys herätti ihastusta ja runsaasti keskustelua seminaarissa

Sunnuntain esitykset:
Seuran hallitus johtaa vai on johdettavana? Kari Pansio, Ilves ry
Kilpailutoimintaa yhteisjoukkueella, Markus Nurmi, EuPa/Pallo-Iirot (seminaari jakautui sunnuntaina ohjelmissa kahteen osaan ja tätä osaa ei kuvattu Huuhkaja-TV:oon)
Seurayhteistyö pelaajapolulla, Kari Salin, Etelä-Pirkanmaan Taitokoulu (seminaari jakautui sunnuntaina ohjelmissa kahteen osaan ja tätä osaa ei kuvattu Huuhkaja-TV:oon)
Seuraviestinnän lähtökohtia, Jani Mesikämmen, TuNL

Jani Mesikämmen viesti viestinnästä ja avasi mm. tehdyn viestintäkoulutuskyselyn tuloksia