LähiTapiolasta Palloliiton pääyhteistyökumppani

• Jalkapalloharrastus

Suomen Palloliitto ja tiistaina 4.12. julkaistava Sukupolvien Unelma -hanke saavat uuden pääyhteistyökumppanin LähiTapiolan kanssa solmitun nelivuotisen yhteistyösopimuksen myötä.

LähiTapiola korostaa toiminnassaan paikallisuutta ja on jo pitkään tukenut niin kulttuuri- kuin liikuntatoimintaakin. Nyt solmittu sopimus tuo LähiTapiolan vahvasti mukaan myös suomalaiseen jalkapalloon sen kaikilla tasoilla.

Sukupolvien Unelma on paljon muutakin kuin vain arvokisaunelman tavoittelua ja LähiTapiolan kautta korostuu ennen kaikkea sen merkitys ruohonjuuritasolla, siellä missä liikkuminen ja pelaaminen on tärkeämpää kuin kilpailullinen menestys.

- Haluamme osaltamme olla mukana edistämässä lasten ja nuorten liikkumista ja tukea mahdollisimman monen nuoren jalkapalloharrastusta. Yhteiskuntavastuun näkökulmasta seuratoiminta on yksi parhaista perheitä tukevista lastensuojelutoimista, sanoo LähiTapiolan markkinointijohtaja Olli-Pekka Pohjanmäki.

Palloliitossa LähiTapiola nähdään vahvana lisänä koko suomalaiselle jalkapalloperheelle.

- Tässä sopimuksessa korostuu nimenomaan se, että jalkapallo on paljon muutakin kuin suurimmat otsikot urheilu-uutisissa. Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme LähiTapiolan vahvana alueellisena toimijana mukaan tukemaan suomalaista jalkapalloa kaikilla tasoilla. Alueellisuus kulkee hienosti käsi kädessä myös Seurojen Palloliitto -kehityshankkeen keskeisten teemojen kanssa, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis sanoo.

- - -

Finlands Bollförbund och projektet Sukupolvien Unelma som publiceras tisdagen den 4 december får en ny huvudsamarbetspartner i och med det fyraåriga samarbetsavtalet med LokalTapiola.

LokalTapiola betonar den lokala förankringen i sin verksamhet och har redan en längre tid understött både kultur- och idrottsverksamhet. I och med detta avtal är LokalTapiola med i den finländska fotbollen på alla nivåer.

Sukupolvien Unelma (”Generationernas dröm”) är mera än bara ett försök att uppnå drömmen om att få spela i de stora fotbollsmästerskapen och via LokalTapiola betonas framför allt dess betydelse på gräsrotsnivå, där det är viktigare att  röra på sig och att spela än att uppnå tävlingsframgångar.

- Vi vill för vår del vara med och främja barns och ungdomars idrottande och stöda fotbollsintresset för så många unga som möjligt. Med tanke på samhällsansvaret är föreningsverksamheten en av de bästa barnskyddsåtgärderna för att stöda familjer, säger Olli-Pekka Pohjanmäki.

Bollförbundet ser LokalTapiola som ett starkt tillägg för hela den finländska fotbollsfamiljen.

- I detta avtal betonas uttryckligen att fotboll är mera än bara de stora rubrikerna i sportnyheterna. Vi är mycket nöjda över att få med den starka regionala  aktören LokalTapiola som stöd för den finländska fotbollen på alla nivåer. Den regionala aspekten går fint hand i hand även med de centrala teman för utvecklingsprojektet Föreningarnas Bollförbund, säger Mikko Varis, som är försäljnings- och marknadsföringschef för Bollförbundet.

Lisätietoja:
Tilläggsinformation: