Kuqi ja Koskela väliaikaiseen pelikieltoon maajoukkueissa

Suomen Palloliitto on asettanut Njazi Kuqin (Birmingham City FC) ja Toni Koskelan (Cardiff City) määräaikaiseen pelikieltoon maajoukkueissa. Kumpaakaan pelaajaa ei tulla kutsumaan maajoukkueiden edustustehtäviin ennen kuluvan vuoden lokakuuta.
      Kasvun paikka

Kaksikko poistui joukkueen majapaikasta alle 21-vuotiaiden EM-karsintaottelun jälkeen 25.3. Prahaan vastoin valmentaja Markku Kanervan nimenomaista kieltoa. Toiminnallaan Kuqi ja Koskela ovat osoittaneet kypsymättömyyttä, ja määräaikaisella pelikiellolla heille annetaan mahdollisuus edustustehtävien edellyttämään henkiseen kasvuun.

Pelikiellosta päätettiin torstaina (7.4.) SPL:n maajoukkuetoiminnon palaverissa. Päätös syntyi puheenjohtaja Pekka Hämäläisen, pääsihteeri Teuvo Holopaisen, A-maajoukkueen päävalmentaja Antti Muurisen ja huippujalkapallopäällikkö Jarmo Matikaisen oltua Kanervan kanssa yksimielisiä kurinpidollisten toimenpiteiden tarpeellisuudesta.

Kuqin kohdalla pelikielto koskee myös A-maajoukkuetta, jonka mukana hän oli Kuwaitissa ja Saudi-Arabiassa maaliskuun puolivälissä. Mikäli Kuqi ja Koskela pystyvät osoittamaan käytöksellään kehitystä tapahtuneen määräaikaisen pelikiellon aikana, ja että he sitoutuvat tulevaisuudessa noudattamaan maajoukkueen yhteisiä sääntöjä, pelaajien valitsemista lokakuun maaotteluihin voidaan harkita.

Lisää aiheesta >>

Lisätietoja:SUOMEN PALLOLIITTOSami Terävä, tiedottaja(09) 7421 5233, GSM 040 823 5233[email protected]