KuPS:n pelisuunnitelma toimi

• Jalkapallosarjat

Kuopion Palloseura saavutti hienon kotivoiton lauantaisella sarjakierroksella. Tampereen Ilves kukistui seitsemännen sarjakierroksen kotipelissä maalein 3-1 ja pelaamistaan parantava KuPS-joukkue saavutti tämän kauden toisen liigavoittonsa. Hyökkääjät Gentjana Rochi ja Anna-Stiina Simonen sekä keskikenttäpelaaja Anni-Maija Kauppila olivat kotijoukkueen maalintekijöinä.

KuPS hyökkäsi voimakkaasti ensimmäisellä puoliajalla ja hyvä pelaaminen tuotti kolme komeaa osumaa. Rochi vetäisi vasurilla upeasti 1-0, Simonen viimeisteli hienosti tyhjiin 2-0 ja Kauppila laukoi keskeltä 3-1. Simonen viimeisteli ensimmäisen liigamaalinsa uransa neljännessä liigapelissään.

- Alhaalta tuli pitkä pallo ylös ja juoksin perään topparin taakse. Pääsin läpiajoon ja maalivahti potkaisi palloa yrittäen purkaa tilanteen. Pallo osui minuun ja putosi eteeni ja lauoin sen siitä sisään. Tajusin maalinteon onnistuneen vasta sitten, kun pallo meni sisään maaliin. Oli hieno tunne onnistua ja voittaa kotona, maalintekijä iloitsi KuPS:n sivuilla.

Ilves hyökkäsi toisella puoliajalla voimakkaasti ja kuopiolaiset olivat enemmän puolustuskannalla. Kaivattu kotivoitto saavutettiin ja pelipäivä päättyi iloisissa tunnelmissa.

- Me tiesimme, että Ilves on hyvä pallollinen joukkue ja nostaa pakkeja ylös. Tarkoituksena oli iskeä niihin tiloihin ja kaksi maalia tuli sieltä. Toisella puoliajalla Ilves otti pallonhallinnan ja me vaihdoimme omaa pelisysteemiämme. Peli pysyi hyvin kontrollissa puolustamalla, KuPS-valmentaja Ollipekka Ojala iloitsi voittopelin jälkeen.

- Meidän tavoitteemme on sarjapaikan säilyttäminen. Me olemme realisteja ja välillä pitää puolustaa tiiviisti ja hakea pisteet. Peli ei ollut niin kaunista, tänään tarkoituksena oli ottaa pisteet ja siinä onnistuttiin. Meillä on edelleen paljon parannettavaa. Meillä on useita pelisuunnitelmia mistä valita, tänään me valitsimme tämmöisen ja otimme pisteet, päävalmentaja totesi.

• KuPS Naiset