KuPS:n Ojala myönsi JyPK:n paremmuuden

• Jalkapallosarjat

Kuopion Palloseuran liigakausi jatkui Jyväskylässä tappiollisissa tunnelmissa. Kotijoukkue JyPK oli terävämpi 13:nnen sarjakierroksen kotiottelussaan voittaen pelin maalein 2-1. KuPS-hyökkääjä Gentjana Rochi viimeisteli tämän kauden yhdeksännen liigamaalinsa puolustaja Paula Auvisen syötöstä. JyPK nousi voittoon ykköshyökkääjänsä Henna Honkasen kahdella osumalla.

Vahvasti pelaava KuPS-joukkue ei tällä kertaa yltänyt parhaimmalle tasolleen ja paikallispeli päättyi pettymykseen.

- Ottelu oli aika kaksijakoinen. Ensimmäisellä puoliajalla me olimme niskan päällä ja paikkoja oli useaankin maaliin. Toinen puoliaika oli JyPK:n ja he ansaitsivat voiton. Me olimme vähän väleissä, emmekä olleet rohkeita pelaamisessa. JyPK oli parempi, meiltä tämä oli vähän huonompi matsi, varsinkin toinen puoliaika kokonaisuutena, KuPS-valmentaja Ollipekka Ojala totesi kuopiolaisten sivuilla.

- JyPK voitti paljon kaksinkamppailuja ja kakkospalloja ja se käänsi peliä heille. Meidän pallollinen pelimme on kehittynyt kauden aikana hienosti, nyt on välillä keskityttävä taas perusasioihin. Henkisesti me emme olleet yhtä latautuneita paikallispeliin kuten JyPK, vireystilassa JyPK oli parempi, Ojala tiivisti.

• KuPS Naiset