KuPS:n Honkavaara harmitteli päästettyjä maaleja

• Jalkapallosarjat

Kuopion Palloseura aloitti virallisen kilpailukautensa 2019 perjantai-iltana Tampereella. Ilves ja KuPS iskivät yhteen tämän talven ensimmäisessä Suomen Cupin ottelussa, joka päättyi Ilveksen kotivoittoon maalein 4-1 (1-0).

Tehokas kotijoukkue pääsi kolmen maalin johtoasemaan Baba Mensahin (36 min), Afum Samuelin (47 min) ja Matias Ojalan (55 min) osumilla. Keskikenttäpelaaja Ville Saxman viimeisteli toisella puoliajalla kuopiolaisten 3-1-kavennuksen (60 min).

Ilves viimeisteli maaleja hyvällä tehoprosentilla. Kuopiolaisillakin oli omat saumansa, kuten 53. peliminuutilla saatu rangaistuspotku, josta ei kuitenkaan onnistuttu iskemään 2-1-kavennusta.

- Päästetyt maalit harmittavat. Ensimmäinen tuli erikoistilanteesta, toinen oman kulman jälkeisestä vastaiskusta, kolmas vaparivedolla ja neljäs pallonmenetyksestä. Pelissä oli paljon kulminaatiopisteitä kuten meille tuomittu rankkari. Siitä piti tehdä 2-1. Meillä oli siinä kohdassa hyvä momentum pelissä, sitten heti seuraavasta hyökkäyksestä tuli 3-0, KuPS-valmentaja Jani Honkavaara harmitteli seuran sivuilla.

Omaa pelaamista lähdetään parantamaan seuraavissa cup-peleissä.

- Moni pelillinen asia toteutui tänään hyvin. Toisella puoliajalla pelissä oli hyvä intensiteetti, lukemat olivat rumat ja se harmittaa. Meidän pitää pystyä pelaamaan paremmin puolustustilanteet. Ottelua on vaikea voittaa, jos päästää kolme tai neljä maalia. Ensimmäinen puoliaika oli aika tasainen, toisella puoliajalla meillä oli hyviä painejaksoja. Hyvät vaihdot toivat energiaa kentälle viimeisen puolituntisen ajaksi, valmentaja muistutti.

• KuPS