KuPS:lla voitokas kenraali

• Jalkapallosarjat

Naisten liigakauteen valmistautuva Kuopion Palloseura pelasi lauantaina tämän kevään viimeisen harjoituspelinsä ennen 23.3. tapahtuvaa sarja-avausta. Joensuulainen FC Hertta kukistui Savon Sanomat Areenalla pelatussa harjoituspelissä selvin lukemin 4-1. Hyökkääjä Gentjana Rochi, puolustaja Janni Mönkkönen, hyökkääjä Kaisa Kotka ja hyökkääjä Jannica Lintunen onnistuivat maalinteossa ansaitusti voitetussa viimeistelypelissä.

KuPS:n päävalmentaja Ollipekka Ojala oli tyytyväinen keltamustan voitontahtoiseen peliesitykseen.

- Viimeksi hävisimme Hertalle, nyt voitimme 4-1. Tasonnosto tapahtui ja eteenpäin on menty. Pikkuisen otteissa näkyi se, että me pelasimme keskiviikkona: nyt tuli liikaa helppoja virheitä eikä jalka liikkunut ihan siten kuin olisi etukäteen odottanut, valmentaja totesi kuopiolaisten sivuilla.

Hienon 1-1-maalin viimeistellyt hyökkääjä Rochi jatkaa harjoitteluaan kuopiolaisten mukana ensi viikolla.

- Hän on hyvä pelaaja. Hän on iso apu hyökkäyspeliin ja henkilökohtainen taitotaso on korkea. Laatupelaaja. Onnistujia oli tänään paljon ja tästä meidän on hyvä jatkaa kohti sarja-avausta, Ojala sanoi.

• KuPS Naiset