KuPS komeasti jatkoon eurokentillä – CFR Cluj seuraava haaste

• Jalkapallosarjat

Kuopion Palloseura teki seurahistoriaa ja ylsi suomalaisittain harvinaiseen saavutukseen etenemällä Eurooppa-liigan playoffs-kierrokselle. KuPS kaatoi torstaina kotonaan liettualaisen FK Suduvan 2-0.

KuPS pelasi torstaina vahvan ottelun. Lucas Rangel vei kuopiolaiset johtoon avausjaksolla ja Igors Tarasovs sinetöi loppulukemat 72. minuutilla.

Ilmaiseksi Suduva ei KuPS:lle voittoa kuitenkaan antanut.

- Oli haastava peli, tuntui kuitenkin siltä että me olimme 1-2 askelta parempia. 1-0 oli meille tärkeä maali, kaveri oli siinä vaiheessa vähän niskan päällä ja maali tuli vähän yllättäen. Maalit tulevat yleensä yllättäviin paikkoihin ja niin nytkin, KuPS:n keskikentällä vahvasti esiintynyt Petteri Pennanen sanoi seuran verkkosivujen mukaan.

Samankaltaisissa mietteissä oli myös KuPS:n päävalmentaja Arne Erlandsen.

- Olemme onnellisia voitosta, me ansaitsimme sen. Meillä oli aika hyvä kontrolli peliin ja 2-0-maalin jälkeen olo oli jo aika mukava.

Voiton myötä paikka Eurooppa-liigan lohkovaiheessa on KuPS:lla nyt enää yhden voiton päässä.

- Hienot kaksi kotipeliä me olemme hoitaneet ja me olemme enää yhden voiton päässä lohkosta. Uskomaton juttu. Hieno viikko on tulossa ja erittäin iso peli on ensi viikolle tulossa, Pennanen mietti.

Playoffs-kierroksen ottelu pelataan Clujn kotikentällä ja ratkaisu tapahtuu yhdessä ottelussa, kuten tämän kauden karsinnoissa on ollut kaikilla kierroksilla.

• Eurocupit Miehet