KuPS kohtaa Hertan

• Jalkapallosarjat

KuPS pääsee lauantaina pelaamaan oman kotiyleisönsä edessä. KuPS kohtaa harjoituspelissä joensuulaisen FC Hertan kello 16.30 alkaen.

Lauantainen Hertta-ottelu on KuPS-joukkueen viimeinen harjoituspeli ennen 23.3. alkavaa liigakautta.

- Me hävisimme helmikuun alussa samalle joukkueelle Joensuussa maalein 3-1. Nyt nähdään, mitä on tapahtunut tässä välissä. Me pystymme nyt parempaan kuin siellä, päävalmentaja Ollipekka Ojala toteaa kuopiolaisten sivuilla.

Hyökkääjä Gentjana Rochi harjoittelee parhaillaan kuopiolaisten mukana. Hän on purkanut sopimuksensa vantaalaisen PK-35:n kanssa ja on mahdollisesti mukana lauantaisessa Hertta-pelissä testipelaajan roolissa antamassa pelillisiä näyttöjä KuPS-joukkueen valmennusjohdolle.

Kuopiolaisten liigakausi alkaa viikon kuluttua espoolaista FC Honkaa vastaan. KuPS-joukkue lähtee ensimmäiseen liigakauteensa positiivisin odotuksin.

- Fiilis pukukopissa ja joukkueessa on niin hyvä kuin se voi olla. Me pelasimme keskiviikkona tämän vuoden parhaan pelimme, nyt odotamme sarjan alkua ja sitten näemme, missä menemme. Me saamme hyviä pelaajia takaisin kokoonpanoon ja rosteri on laajempi kuin kertaakaan aiemmin tänä vuonna. Tavoitteemme liigassa on sarjapaikan säilyttäminen. Sarjakärjen ja peräpään välinen tasoero on kaventunut ja sarja on aiempaa tasaisempi, päävalmentaja muistuttaa.

• KuPS Naiset