KuPS ja hyökkääjä Roosa Ärväs jatkosopimukseen

• Jalkapallosarjat

Naisten Liigassa pelaava Kuopion Palloseura on tehnyt uuden pelaajasopimuksen. Hyökkääjä Roosa Ärväs jatkaa kuopiolaisjoukkueen riveissä myös ensi kaudella.

Hyökkääjä siirtyi Kuopion Palloseuran riveihin jo kesällä, mutta ikävä loukkaantuminen päätti pelaajan kauden ennen kun se alkoikaan.

- Loukkaantuminen tuli juuri ennen paluuottelua.  Kuntoutus on mennyt hyvin ja joukkueen fysioterapeutti Joonas Ojantien yksilöohjauksessa stadionilla on tehty paljon töitä, jotta ensi kaudella olen hyvässä kunnossa. Tuskin maltan odottaa että pääsen auttamaan KuPSin hyökkäystä maalinteossa ja nälkä pelaamiseen kasvaa koko ajan, Ärväs kommentoi kuopiolaisten sivuilla.

Kuopion Mimmifutiksen kasvatti Ärväs on pelannut jo yli 100 ottelua Naisten Liigassa, jonka lisäksi hän on pelannut yliopistojalkapalloa Yhdysvalloissa. Monipuolinen pelaaja siirtyi hyökkääjäksi vuonna 2017, jolloin syntyi 16 maalia ja Naisten Liigan maalipörssin kakkossija. Tämän jälkeen Ärväs on panostanut poliisiopiskeluihin.

- Roosan sydän sykkii vahvasti kuopiolaiselle futikselle. Meille on tärkeää, että saamme tämän alueen parhaita pelaajia pidettyä täällä. Roosa on erittäin monipuolinen pelaaja, jolla on erinomainen oikean jalan laukaus. Monipuolisuutensa ansiosta pystyy pelaamaan monessa roolissa, mutta varmasti ihan vaarallisimmillaan hän on kun saa jalan vapaaksi hyökkäysalueella, Kuopion Palloseuran päävalmentaja Ollipekka Ojala kertoo pelaajan ominaisuuksista.

- Roosa liittyi mukaamme kesken kauden, mutta loukkaantuminen esti lopulta pelaamisen. Hän on yksi niistä pelaajista, jonka potentiaalia emme vielä ole päässeet käyttämään. Hän on jo nyt hyvin sisällä joukkueessa, joten on hienoa saada hänet pre-seasonilla jo mukaan harjoituksiin. Muutaman kauden takaiset tehot Naisten Liigasta todistavat, että hänen erikoisosaamisella voimme voittaa monta pistettä, Ojala lisää.

• KuPS Naiset