KuPS ja hyökkääjä Aino Kröger jatkosopimukseen

• Jalkapallosarjat

KuPS jatkaa ensi kauden joukkueen rakentamistaan. KuPS ja hyökkääjä Aino Kröger (21) ovat allekirjoittaneet uuden jatkosopimuksen.

Pieksämäkeläisen Savon Pallon kasvatti on pelannut jo viisi sarjakautta Naisten Liigassa ja tällä kaudella Suomen nuorisomaajoukkueiden vakiokasvo on viimeistellyt seitsemän liigamaalia Kuopion Palloseuran riveissä, jolla irtoaa joukkueen sisäisen maalipörssin kakkostila. Krögerin talvikausi oli rikkonainen, mutta kausi on ollut nousujohteinen ja hyökkääjä pelaa tällä hetkellä kovalla tasolla.

- Fysiikassa olen mennyt edellisiin kausiin verrattuna ehkä eniten eteenpäin, mutta kehitystä on tapahtunut kokonaisvaltaisesti. Koko ajan me olemme oppineet pelaamaan paremmin yhdessä joukkueena ja tämä tulee varmasti näkymään ensi kaudella parempina tehoina niin minulla kuin joukkueella. Yksi ottelu vielä voitetaan ja sitten lomaa. Marraskuussa ruvetaan pikkuhiljaa valmistautumaan seuraavaan kauteen, hyökkääjä kuvailee omaa sarjakauttaan kuopiolaisten sivuilla.

Työteliään ja suoraviivaisen hyökkääjän jatkaminen Kuopiossa on päävalmentaja Ollipekka Ojalalle mieluinen asia ja osoitus siitä, että Kuopion Palloseura tulee olemaan ensi kaudella entistä vahvempi.

- Aino on osoittanut viimeistään tällä kaudella kaikille olevansa Naisten Liigan vaarallisimpia hyökkääjiä ja silti hänellä on vielä paljon käyttämätöntä potentiaalia. On hienoa, että olemme jo tässä vaiheessa kiinnittäneet kaksi tämän kauden parasta maalintekijää myös ensi kaudelle. Haluamme jatkumoa toimintaan ja tämä on siten ihan loistava asia, päävalmentaja Ojala hehkuttaa joukkueen rakentamisprosessia.

- Kuluvaan kauteen valmistautuminen oli pitkälti loukkaantumisen jälkeistä kuntouttamista, joten nyt ”Pieksämäen Pommittaja” pääsee aloittamaan valmistautumisen ihan eri lähtökohdista. Vaikka hän on parhaimmillaan hyökkääjänä, on Aikku silti valmentajalle monikäyttöinen pelaaja ja taipuu moneen erilaiseen rooliin. Uskon, että tulevalla kaudella pystymme ulosmittamaan sen kaiken potentiaalin ja tehot mitä hänellä jo on ja ennen kaikkea kehittämään niitä varsinkin pelaajien välisen yhteistyön suhteen, Ojala kommentoi.

• KuPS Naiset