KuPS ja Aada Törrönen pelaajasopimukseen

• Jalkapallosarjat

Naisten Liigassa pelaava Kuopion Palloseura jatkaa joukkueensa vahvistamista ensi kautta varten. Laitapelaaja Aada Törrönen (21) siirtyy kuopiolaisjoukkueeseen liigassa pelanneen oululaisen ONS:n riveistä.

Kajaanilaisen FC Wimman kasvatti kuuluu U23-maajoukkueryhmään ja on erittäin motivoitunut panostaen täysillä jalkapalloilijan uraansa.

- Muutin 15-16 vanhana Ouluun jalkapallon perässä ja nyt haluan ottaa seuraavan askeleen kehityksessä. Halusin nimenomaan Kuopioon, koska täällä on hyvä valmennus ja joukkue ja kuulemma ensi vuonna vaan paranee. Olen kärsinyt muutaman loukkaantumisen mutta alkaa tuntumaan hyvältä ja minulla olisi jo lupa pelata. Olen erittäin kiitollinen ONS-seuralle, joukkueelle ja valmentajille. Samoin vanhemmille ja sisaruksille jotka muuttivat minun mukanani aikanaan Ouluun. En olisi tässä tilanteessa ilman heitä, Törrönen kiittelee kuopiolaisten sivuilla.

Kuopion Palloseuran päävalmentaja Ollipekka Ojala on todella tyytyväinen saadessaan uuden taitavan laitapelaajan joukkueeseensa.

- Aada herätti mielenkiinnon jo joskus 4-5 vuotta sitten kun näin hänen ensimmäistä kertaa pelaavan. Nyt oli oikea aika hänen siirtymisellään tänne. Saamme hänestä lisää suoraviivaisuutta ja etenkin nopeutta. Uskon hänen olevan todella vahva etenkin pallonriistojen jälkeisissä hetkissä kun pääsemme etenemään. Tarvitsemme erilaisia pelaajatyyppejä ja Aada tuo näin lisää monipuolisuutta pelaamiseemme, Ojala toteaa.

- Näen hänet laitapelaajana, mutta varmasti tietyissä peleissä hänen ominaisuutensa sopivat myös hyökkääjän rooliin. Hänellä on takanaan kaksi loukkaantumista, joten pyrimme tarjoamaan hänelle parhaat mahdolliset avut siihen, että saamme hänestä kentällä kaiken potentiaalin irti, päävalmentaja sanoo.

• KuPS Naiset