KTP lähtee haastamaan HJK:ta

• Jalkapallosarjat

Tappiollisen HIFK-ottelun jälkeen tilanne Suomen Cupissa on se, että KTP tarvitsee vierasvoiton hallitsevasta Suomen mestarista, jos se vielä mielii jatkopeleihin.

Lähtökohdat otteluun eivät ole helpot, sillä joukkue on kärsinyt flunssa-aallosta koko kuluvan viikon. Päävalmentaja Jari-Pekka Gummerus lähtee kuitenkin Talin halliin optimistisena.

– Suomesta emme voi saada kovempaa mittaria joukkueellemme kuin HJK. Pelaajamme näkevät missä Suomen huiput menevät ja mitä on tehtävä jotta pääsisimme samalle tasolle. Lähdemme haastamaan HJK:ta tarkan puolustuspelaamisemme kautta, Gummerus lupaa kotkalaisten sivuilla.

– Olemme valmistautuneet myös tuomaan otteluun muutaman uuden juniorimme, jos vain saamme paperiasiat ajoissa kuntoon, lisää Gummerus.

HJK on ollut cupissa vakuuttava tehden kahdessa pelaamassaan ottelussa peräti 12 maalia. Harjoitusotteluissaan HJK on kohdannut myös muutamia kansainvälisiä joukkueita häviten niukasti ruotsalaisille Djurgårdenille ja Hammarbylle, ja pelaten tasan tallinnalaisen Floran kanssa. HJK ja KTP kohtasivat toisensa viimeksi vuosi sitten, jolloin HJK vei voiton Suomen Cupissa maalein 4-0.

Poissa lauantain kokoonpanosta ovat flunssaiset Eerola ja Lindfors, sekä alaraajavammoistaan toipuvat Särkkä ja Celik.

Ottelu pelataan Helsingissä Talin hallissa lauantaina 17.2. klo 14:00 alkaen.

ISTV esittää Suomen Cupin lohkovaiheen otteluita suorana Ruudussa. Otteluita pääset näkemään tilaamalla Ruutu +:n täältä >>

• FC KTP