KTP kohtaa Sudet

• Jalkapallosarjat

KTP ja Kouvolan Sudet ovat jo useana vuonna kohdanneet molempia joukkueita palvelevan talvisen harjoitusottelun muodossa.

Viime kesän Kakkosessa joukkueet kohtasivat kahdesti KTP:n viedessä voiton sekä koti- että vierasottelussa. Kauden päätteeksi kouvolalaiset jäivät niukasti putoamisviivan alapuolelle, joten tulevalla kaudella kymenlaaksolaisjoukkueita erottaa kaksi sarjatasoa. Ensimmäistä täyttä kauttaan Susien päävalmentajana aloittava Toni Lindberg odottaa omiltaan rohkeaa ja energistä esitystä.

- Tämä on joukkueellemme vuoden ensimmäinen peli isolla kentällä ja pelaajillemme ensimmäinen paikka antaa näyttöjä tulevaa kautta ajatellen, kertoo Lindberg KTP:n sivuilla.

Kotijoukkue KTP:n harjoituksissa rakennetaan paraikaa joukkueen pelitapaa valmennuksen sanoin “palikka kerrallaan”.

- Tällä hetkellä keskitymme pelin avaamiseen ja kärkien sekä keskikentän yhteistyöhön puolustettaessa, paljastaa KTP-valmentaja Jari-Pekka Gummerus.

- Manelin sopimuksen myötä puolustuslinja näyttää jo nimivahvalta. Keskikentän ryhmitystä udeltaessa, Gummerus sanoo vaihtoehtoja olevan.

- Keskikentän keskustaan on tarjolla muutamia eri tyyppisiä pelaajia. Nähtäväksi jää ketkä pelaavat lauantaina, kertoo Gummerus.

Yksi näyttöhaluja huokuvista pelaajista on TamU-ottelussa pirteästi esiintynyt, toista kauttaan KTP-edustuksessa aloittava Onur Celik.

- Treenikausi on sujunut hyvin, eikä edes huono sää ole meitä haitannut. Viime kaudella pääsin harjoittelemaan ja kehittymään hyvien pelaajien kanssa, nyt minun on vain pelikentällä näytettävä että olen riittävän hyvä pelaavaan kokoonpanoon, sanoo Celik.

Testipelaajista lauantaina kokoonpanossa mukana on Ykköstä viime kauden AC Oulussa pelannut, ja KTP:stäkin toissa kaudella tuttu 20-vuotias Matias Lindfors. Myös monet paikkaa edustusjoukkueessa kärkkyvät nuoret KTP-juniorit saanevat mahdollisuutensa näyttää taitonsa kentällä. Ottelu Arto Tolsa Areenalla käynnistyy kello 13:30 ja siihen on vapaa pääsy.

• FC KTP