KTP hakee jo kolmatta voittoaan

• Jalkapallosarjat

Suomen Cup jatkuu taas lauantaina kun vastakkain ovat kaksi varsin erilaisissa tunnelmissa kautensa aloittanutta joukkuetta. KTP:llä on vyöllään kaksi voittoa, kun taas EIF on joutunut toteamaan sekä TPS:n että TPV:n paremmakseen.

Ottelu on molemmille joukkueille todella tärkeä, sillä tappiolla tai tasapelillä EIF menettää viimeisetkin mahdollisuutensa jatkoonpääsyyn. KTP taasen jakaa lohkon kärkipaikan TPV:n ja TPS:n kanssa, mutta voitto tästä ottelumäärät tasaavasta pelistä antaisi mahtavat lähtökohdat viimeiseen Tampereen vierasotteluun.

EIF suoriutui kaudesta 2018 upeasti sijoittuen Ykkösen kolmanneksi. Talvi on ollut Tammisaaressa kuitenkin tuulinen, ja monet runkopelaajat ovat vaihtaneet maisemaa. Espanjalaisvalmentajat Xatas ja Santesmases kuitenkin jatkavat, ja onkin mielenkiintoista nähdä taikovatko spanskivelhot jälleen Tammisaaren vihreävalkoisista Ykkösen ylisuorittavimman joukkueen.

KTP:n talvikausi on sujunut sekä tuloksellisesti että harjoituksellisesti hyvin. Tyytyväinen on ollut myös Kokkolasta Kotkaan siirtynyt Ykkösen kaikkien aikojen maalikuningas Kalle Multanen.

- Olen ollut todella tyytyväinen siihen miten olemme harjoitelleet ja miten harjoittelemamme asiat ovat näkyneet peleissä. Vaikka emme olekaan vielä asettaneet joukkueen sisäistä tavoitetta, alkaa meillä olla kasassa sellainen jengi, jolla on mahdollista menestyä tällä kaudella, Multanen sanoo kotkalaisten sivuilla.

EIF:ää vastaan Multanen lähtee itsevarmana.

- Hyvillä mielin lähdetään seuraavaan peliin. Cup on alkanut tuloksellisesti hyvin, ja kyllähän me tätäkin peliä lähdemme voittamaan. Ainakin uskomme millä keinoin pystymme olemaan parempi joukkue, päättää Multanen.

Ottelu pelataan Kauniaisissa Volkswagen-hallissa lauantaina 16.2. kello 14:15 alkaen.

• FC KTP