KPV:n Korhonen: "Joukkue kasvoi kauden aikana"

• Jalkapallosarjat

KPV nousi Veikkausliigaan, kun se pelasi TPS:n kanssa liigakarsinnoissa 1-1-tasapelin ja eteni vierasmaalilla Veikkausliigaan. KPV:n päävalmentaja Jarmo Korhonen omisti nousun koko kaupungille.

KPV on jo muutamana kautena kolkutellut Ykkösen kärkisijoja ja tähän kauteen joukkue lähti yhtenä suurena nousijasuosikkina. Korhosen mukaan nousun pohjaa valettiin jo viime syksynä.

- Suurin yksittäinen tekijä oli se, että aloitimme valmistautumisen tähän kauteen hyvissä ajoin jo viime elokuussa ja siitä lähtien olemme tehneet määrätietoisesti töitä tämän eteen.

KPV:n kausi on ollut kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista. Joukkueen niskassa olivat nousijasuosikin paineet heti kauden alusta lähtien ja Kalle Multasen, Patrick Byskatan, Ville Koskimaan sekä Sebastian Mannströmin kaltaisten huippunimien hankinta lisäsi entisestään löylyä KPV:n suuntaan. Vaikka KPV oli koko kauden kärkikahinoissa mukana, niin se kärsi kauden aikana useista loukkaantumisista, jotka lopulta vain vahvistivat joukkuetta.

- Meillä on ollut viisi leikattua polvea ja neljä murtunutta luuta, mutta aina on löytynyt paikkaajia. Joukkue kasvoi tämän matkan aikana.

Edellisen kerran KPV oli liigakarsinnoissa vuonna 2009, mutta joutui tuolloin taipumaan JJK:lle. Silloinkin peräsimessä oli Korhonen, joka sai vihdoin työlleen palkinnon. Edellisen kerran KPV nähtiin pääsarjatasolla vuonna 1990.

- Siitä jäi jälkeen se, että mitä KPV merkitsee Kokkolalle ja mitä liigapaikka merkitsee ihmisille. Meillä on harjoituksia katsomassa vanhoja mestaripelaajia ja olen erittäin iloinen heidän puolestaan, että KPV on vihdoin takaisin korkeimmalle sarjatasolla. Halusin suoda heille tämän nousun ja se oli minulle henkilökohtaisesti tärkeää. En ajattele tätä omasta näkökulmasta, vaan Kokkolan ja Green Familyn. Sen takia tämä tuntuu niin hyvältä, hehkutti Korhonen.

• KPV