KPV VJS:n vieraaksi

• Jalkapallosarjat

Veikkausliigaan noussut KPV matkustaa Vantaalle, jossa Suomen Cupin neljännesvälierässä vastaan asettuu Kakkoseen noussut VJS. Vantaalaiset selvittivät tiensä cupissa 16 parhaan joukkoon viime kauden Regions’ Cupin voitollaan.

Isäntäjoukkue VJS koostuu pitkältä seuran omista kasvateista. Kakkoseen nousun myötä joukkue on saanut myös paluumuuttajina riveihinsä hyviä vahvistuksia mm. PS Kemistä siirtyneen Abdulkadir Said Ahmedin ja hyökkääjä Liridon Islamin. Kokenut Marko Kolsi jatkaa länsivantaalaisten pelaajamanagerina ja valmennukseen apuvoimia tuo espanjalainen Ramiro Muños Calvo.

Kun pakkaan lisätään peräti 18 maalia nousukaudella iskenyt Kristian Lehtonen, yli 1500 junioripelaajan kokoinen seurayhteisö, tiivis yhteistyö HJK:n kanssa sekä fakta, että vantaalaisilla on ottelussa vain voitettavaa, on selvää, ettei Vihreällä ole tippaakaan varaa aliarvioida perjantain vastustajaansa.

KPV kaatoi viime viikonloppuna harjoitusderbyssä FF Jaron maalein 2-0, vaikka kokoonpanosta olikin lepovuorossa useampia pelaajia. Varsinkin avausjaksolla Vihreä pystyi esittämään kauden parastaan ja paikkoja oli useampaan osumaan.

Cupin tärkeään otteluun paluun kokoonpanoon tekee keskikentän kolmikko Sebastian Mannström, Hendrik Helmke ja Isaac Shaze. Uusien vahvistusten, Benno Hansliianin ja Maksim Gussevin pelaaminen selviää pelipäivänä.

- Iso peli, eikä pelkästään cupin takia. Liiga-avaukseen on enää kolmisen viikkoa, joten jokainen hetki on meille tärkeä. Pyrimme saamaan jokaisesta tapahtumasta maksimaalisen hyödyn joukkueelle, KPV:n luotsi Jarmo Korhonen painottaa pelin merkitystä seuran sivuilla.

- Joukkue pelasi nousujohtoisesti Cupin alkusarjan, ja haluamme jatkaa siitä. Tiedämme, että pelin luonne on nyt aitoa Cup meininkiä alkusarjan sijaan; yksi ottelu ja vain voittaja jatkaa, Korhonen jatkaa.

Kokoonpanopuoleen Korhonen on tyytyväinen, vaikka muutama poissaolo vielä rosterissa on.

- Pienet kolhut on saatu parsittua kasaan, ja poissaolot on aika minimissä. Honar Abdi sekä pallotreenit tänään aloittanut Santeri Mäkinen puuttuvat vielä kokoonpanosta, sivussa ovat myös vielä hetken aikaa pitkäaikaistoipilaat Patrick Poutiainen ja Timo Rauhala, Korhonen päättää.

• KPV
  • VJS