Kotiyleisön tuella valtava merkitys Abukar Mohamedille

• Maajoukkueet

Suomen U19-pojat saivat kokea heti EM-avauksessa kotiyleisön kovaäänisen kannustuksen Vaasan stadionilla. Kannattajien tuki on joukkueelle elintärkeä asia.

Suomen alle 19-vuotiaiden poikien maajoukkue hävisi maanantaina pelatun EM-kisa-avauksensa Italialle värikkäiden vaiheiden jälkeen 0-1. Suomi pelasi hyvän ottelun ja loi useita maalintekopaikkoja, mutta vastustajan maalivahti Alessandro Plizzari torjui yritykset kerta toisensa jälkeen.

Vahva esiintyminen kotiyleisön edessä ei tullut yllätyksenä Suomen keskikentällä uurastaneelle Abukar Mohamedille.

- Kaikki tiesivät, että sieltä tulee kova joukkue vastaan. Olemme todella kauan, melkein neljä vuotta valmistautuneet tähän, joten kyllä me tiesimme mitä lähdettiin hakemaan ja miten lähdettiin pelaamaan, Mohamed sanoo.

- Kiitos kaikille äijille, että kaikilla oli fokus pelissä. Kaikki tiesivät, mitä teemme, Laziota seurajoukkuetasolla edustava "Abu" kiittelee.

Vaasan stadionilla Suomea kannusti kovaääninen yleisö, joka antoi lisäpotkua koko joukkueelle. Mohamed koki tuen erittäin tärkeäksi ja toivoo samanlaista tsemppausta jatkossakin.

- Heti ensimmäisestä minuutista asti, siinä kansallislaulujen kohdalla, sai sellaisen fiiliksen, että meitä olisi yksi pelaaja enemmän kentällä. Välittyi tosi hyvä fiilis ja sekin auttoi todella paljon. Tämä on minulle oikeasti tosi iso juttu, tästä voi puhua vuosienkin päästä, että on päässyt pelaamaan tänne, Mohamed tunnelmoi.

Katsomosta löytyi myös Mohamedin sisaruksia, kaksi veljeä ja sisko.

- Se lämmitti, että hekin pääsivät katsomaan.

Tappio jäi luonnollisesti harmittamaan, mutta katseet on jo suunnattu vahvasti eteenpäin. Seuraavaksi Suomi pelaa torstaina 19.7. Norjaa vastaan Seinäjoella.

Mohamedin mukaan vahva esitys Italia-pelissä on luonut uskoa Suomen joukkueeseen yhä enemmän.

- Italia-pelin perusteella lähdemme tosi hyvillä fiiliksillä. Nyt kaikki oikeastaan tietävät, ettemme ole päässeet tänne sen takia, että olemme isäntiä. Kaikki näkivät, että haastamme täällä joukkueita, ja Norjakin taitaa olla varuillaan. Lähdemme hakemaan vaan voittoa!

Suomen ja Norjan välinen ottelu alkaa kello 18.30 ja sitä voi seurana suorana lähetyksenä klo 18.15 alkaen Ylen TV2-kanavalla ja Yle Areenassa.

• P1999