Korhosen veljekset toteuttavat SoVossa maksimaalista potentiaaliaan

• Futsal

Esbo Bollklubb (EBK) kasvatit Pyry-Ville ja Antti Korhonen ovat toteuttamassa unelmiaan Someron Voiman riveissä. Espoolaisveljekset pääsivät jo viime kaudella tutustumaan liigatasoon EBK:n ja SoVon välisen yhteistyösopimuksen turvin. Tälle kaudelle sopimukset tehtiin suoraan somerolaisjoukkueeseen.

Pyry-Ville (26) ja Antti Korhonen (24) etenivät EBK:n mukana futsalin sarjatasoilla kolmosesta ykköseen saakka. Liigapelaajaksi pääsy edellytti seuran vaihtoa; Someron suunta oli luonteva ja kohtuullisen matkan päässä sijaitseva vaihtoehto espoolaisveljeksille.

- Treenasimme viime kaudella muutaman kerran SoVo Futsalin edustusjoukkueen kanssa ja pääsimme molemmat kentälle yhdessä liigapelissäkin. SoVo Futsalin joukkueenjohtaja Jarkko Ihalaisen tarjottua pelaajasopimusta tälle kaudelle vastausta ei tarvinnut pitkään miettiä, koska edelliskaudesta kuvioissa oli jäänyt hyvä maku, Pyry-Ville Korhonen kertoo.

Espoolaisilla vankka edustus

- SoVo Futsaliin houkutteli EBK:ta korkeamman sarjatason pelimahdollisuudet sekä seuraan siirtymisen helppous jo edelliskaudelta tuttujen pelikavereiden ansiosta ja kyllä broidinkin kanssa on kiva pelata samassa joukkueessa. Lisäksi SoVo Futsalissa tarjoutui hyvä mahdollisuus kehittää itseään pelaajana, kun on aiempaa paremmat valmennusresurssit ja hyviä pelaajia ympärillä, Antti Korhonen toteaa.

Molemmat veljekset kokevat, että heidät on otettu hyvin vastaan uudessa seurassa, jossa vallitsee muutenkin mukava henki. Eivätkä Korhoset ole joukkueen ainoita espoolaisia, sillä kaakon suunnalta
Somerolla treeneissä kulkee lähemmäs kymmenen miehen kopla. Se vähentää maantieteellisen etäisyyden aiheuttamaa rasitusta, sillä espoolaiset suosivat kimppakyytejä. He ehtivät hyvin työpäivän jälkeen noin tunnin ajomatkan tehtyään puoli kuudeksi treeneihin ja viimeistään kymmeneksi takaisin kotiin.

Jokainen peli pyritään tosissaan voittamaan

Verratessaan liigapelaamista ykkössarjatasolla pelaamiseen veljekset kokevat liigatason selvästi taktisesti kehittyneemmäksi, nopeatempoisemmaksi ja muutenkin ammattimaisemmaksi. Heidän mukaansa SoVossa pelaaminen otetaan myös enemmän tosissaan kuin EBK:ssa, jossa pelaamistaan ja harjoitteluun ei ole niin ammattimaista. SoVo Futsalissa pyritään tosissaan voittamaan jokainen peli.

Omina pelaajavahvuuksinaan Pyry-Ville pitää energisyyttään, liikettä, puolustus- ja prässäystaitoja sekä kaksinkamppailutilanteiden hallintaa. Tehojakin mies toteaa tehneensä ihan mukavasti. Antti pitää omina valtteinaan puolestaan esimerkiksi vasemman jalan potkua ja yksi vastaan yksi puolustustaitoja.

SoVo on pelannut tällä kaudella seitsemän peliä ollen tällä hetkellä sarjassa kahdeksantena kymmenellä pisteellä. Antti on avustanut joukkuettaan menestymään tekemällä tähän asti neljä maalia ja Pyry-Ville yhden.

Tavoitteena kehittyä ja pitää hauskaa

- Kausi on lähtenyt kivasti käyntiin, tosin ottelutulokset olisivat voineet olla parempiakin. Esimerkiksi pelit Ilvestä ja GFT:tä vastaan olivat niin tiukkoja, että ne olisivat voineet kääntyä kumman voitoksi tahansa. Ihan hyvältä meidän mahdollisuutemme kuitenkin näyttävät. Uskon, että pääsemme playoffeihin ja pärjäämmekin siellä, Pyry-Ville Korhonen kertoo.

- Joukkueessa on hyviä jätkiä ja kun meidän pelimme kehittyy pikkuhiljaa. En näe mitään estettä, etteikö voitaisi päästä kultamitalille asti, Antti Korhonen sanoo.

Omien pelaajaurien suhteen veljeksillä ei ole tarkkoja suunnitelmia. Ammattilaisuus heillä ei ole prioriteeteissä ykkösenä, mutta tavoitteena on kehittyä pelaajana ja pitää hauskaa. Pyry-Villen sanoin, haluamme oman maksimaalisen potentiaalin puitteissa pelata mahdollisimman korkealla sarjatasolla.

SoVo on seuraavan kerran pistejahdissa 6. joulukuuta, jolloin vastustajana on PJK. Ottelu on SoVon kotipeli, joka pelataan Someron Monitoimitalolla.

• futsal