Kokenut hyökkääjäpelaaja liittyy KuPS:n keltamustiin väreihin

• Jalkapallosarjat

Ykkösessä pelaava Kuopion Palloseuran naisten edustusjoukkue on solminut merkittävän pelaajasopimuksen tulevaa pelikautta 2019 varten. Seitsemän A-maaottelua pelannut hyökkääjä Ella Vanhanen jatkaa menestyksentäyteistä pelaajauraansa Kuopiossa liittyen nyt uuden KuPS-joukkueen riveihin.

Vanhanen tulee olemaan erittäin tärkeä pelaaja liiganousua tavoittelevalle kuopiolaisjoukkueelle. Hän on ryhmän ainoa A-maajoukkuepelaaja ja on pelannut lisäksi viisitoista U23-maaottelua, viisi U18-maaottelua ja yhden U17-maaottelun. Vanhanen on pelannut Naisten Liigassa sarjakaudesta 2010 alkaen KMF:n, Pallokissojen, Åland Unitedin ja uudelleen Pallokissojen riveissä ja liittyy nyt positiivisin mielin keltamustiin väreihin.

- Fiilis on tosi hyvä ja olen tosi tyytyväinen. Silloin kun aloitin jalkapallon pienenä, pelasin KuPS:n Hirvissä, joka on kasvattajajoukkueeni, Vanhanen kertoo. Hän pelasi 2013 naisten EM-kisoissa Ruotsissa ja pelasi edellisen A-maaottelunsa vuonna 2016.

KuPS:n naisjoukkue lähtee Ykkösen sarjakauteen päämäärätietoisin mielin ja joukkueen ainoana tavoitteena on nousta takaisin korkeimmalle sarjatasolle.

- Meillä on hyvä meno treeneissä ja olen tykännyt kovasti. Alku on hyvä. Ehdoton tavoite on nousta takaisin liigaan. Odotan, että me saamme joukkueesta kaiken potentiaalin irti. Voittoja odotan, niillä me nousemme. Tiedän että moni pelaaja on halukas jatkamaan täällä. Joukkueen runko tulee pysymään kasassa ja se helpottaa paluut”, hyökkääjä muistuttaa.

Päävalmentaja Ollipekka Ojala on tyytyväinen kokeneen liigahyökkääjän sopimuksen johdosta.

- Ella on kokenut pelaaja ja ryhmän ainoa A-maajoukkuepelaaja. Hän on ollut isossa roolissa aiemmin. Ella on nopea laitapelaaja, joka voi pelata molemmilla laidoilla. Hänen tehtävänään on haastaa vastustajaa ja hän on hyvä 1v1-ohittaja, Ojala korostaa.

• KuPS