Kohti modernia huippu-urheilua – uudistuvan Naisten Liigan strategia julki

• Jalkapallosarjat

Naisten Liiga on syksyn ajan työstänyt tulevien vuosien strategiaansa yhdessä sidosryhmiensä kanssa. Strategiatyön ytimessä on ollut vahva arvoprosessi sekä vision ja strategisten painopisteiden luominen. Yhtenä ensimmäisistä strategian jalkautuksen teoista on joulukuussa käynnistynyt brändikonseptin uudistamistyö yhdessä TBWA Helsingin kanssa.

Voit lukea varsinaisesta strategiaprosessista tarkemmin täältä >>

Arvot muodostavat pohjan uudelle Liigalle

Uudistuvan Liigan ytimeksi luotiin yhdessä seurojen ja pelaajien kanssa arvot, jotka toimivat vahvana selkänojana sekä tekemisen ohjenuorana.

Samanarvoisesti
Jalkapallo kuuluu kaikille. Samoin kuin mahdollisuus tähdätä huipullekin.

Menestyen
Olemme kunnianhimoisia ja tähtäämme korkealle. Teemme joka päivä töitä, jotta olemme huomenna parempia kuin tänään.

Uskaltaen
Uskallamme yrittää ja unelmoida, kokeilla uutta ja muuttaa maailmaa. Uskallamme loistaa ja toimimme esikuvina niille, jotka haluavat tulevaisuudessa loistaa.

Katso artikkelin pääkuvaa klikkaamalla videolta strategian 2020-2023 suuntaviivat.

Visio 2023: Modernia huippu-urheilua

Uudistuva Liiga katsoo vuoteen 2023 ja visioonsa Modernia huippu-urheilua. Sanaparissa huippu-urheilu tuo esiin sitä, kuinka paitsi liigan arvostuksessa myös tekemisissä ja valinnoissa keskitytään huippu-urheilun vahvistamiseen. Sanaparin toinen osa, modernia, tarkoittaa puolestaan arvopohjaista, nykyaikaista ja tervehenkistä urheiluliigaa, jossa katsotaan rohkeasti uudelle vuosikymmenelle.

Neljä painopistettä, joille on määritelty mittarit ja toteuttamisen tiekartat

Neljä strategian painopistettä ovat kehittämisen ytimessä, ja niille on luotu selkeät tiekartat ja mittarit. Lisäksi seuroille on rakennettu kannustin- ja tukimalli, jonka kautta liigaseuroja tuetaan kehittymisessä taloudellisesti.

Neljä painopistettä ovat identiteetin luominen markkinoinnin ja viestinnän keinoin, pitkäjänteisten kumppanuuksien rakentaminen, urheilun arjen vahvistaminen sekä organisaatioiden kehittyminen.

Brändikumppani TBWA:n kanssa rakentamaan uutta liigaa

Palloliitto ja Naisten Liiga solmivat marraskuun lopussa brändikumppanuuden yhdessä TBWA Helsingin kanssa. Tämä yhteistyö on konkreettinen ensimmäinen askel uuden strategian jalkauttamisessa.

- TBWA Helsinki on kansainvälinen mainos- ja bränditoimisto, ja kuten meilläkin, myös heillä on vahva tahtotila muuttaa maailmaa ja olla rakentamassa urheilusta ja jalkapallosta samanarvoista ympäristöä eri toimijoille. On hienoa luoda visiomme ja arvomme kiteyttävä bränditarina yhdessä heidän kanssaan ja siten tulla ulos uudella Liigalla uuden vuosikymmenen alkajaisiksi, toteaa naisten jalkapallon kehityspäällikkö Heidi Pihlaja.

- Tämä on meille toimistona tärkeä asia ja näemme tässä kansallisesti vahvoja mahdollisuuksia yhdenvertaisen maailman rakentamiseen. On hienoa olla tuomassa omaa osaamistamme tälle matkalle, TBWA:n luova johtaja Markus Nieminen sanoo.

Katso tarkempi yhteenvetokuva Visio 2023:sta >>

Lisätietoja: Heidi Pihlaja, Kehityspäällikkö, naisten jalkapallo, 040 843 2370