Kilpailutyöryhmän päätös koskien valitusta Pohjois-Suomen piirin päätöksestä

Palloliiton kilpailutyöryhmä on käsitellyt kokouksessaan valitusta, jossa moititaan Palloliiton Pohjois-Suomen piirin päätöstä 26.5.2019.

Päätös on koskenut yhteensä kahdeksan nuoren pelaajan edustusoikeuden siirtoa Rovaniemi Unitedissa. Valittajat vaativat ensisijaisesti, että edustusoikeuden siirto hyväksytään. Valittajat vaativat toissijaisesti, että kilpailutyöryhmä määrittelee sen kohtuullisen määrän, minkä valittajat ovat velvollisia suorittamaan seuralle, jotta edustusoikeuden siirto voidaan hyväksyä.

Asiaa käsiteltyään kilpailutyöryhmä päätti, että valituksen ensisijaisen vaatimuksen osalta valitus hylätään. Valituksen toissijaista vaatimusta ei käsitellä kilpailutyöryhmältä puuttuvan toimivallan johdosta.

Vastaselityksessä esitettyä vaatimusta pelaajien sopimuksen purkamisesta ei hyväksytä ja pelaajat eivät ole kilpailumääräysten 19 §:n nojalla vapaita siirtymään uuteen seuraan.