Kevään iloinen ilmiö junnukentillä alkaa

• Jalkapalloharrastus

Palloliitto kampanjoi hyvän futisilmapiirin puolesta ja Kannusta mua -kampanja alkaa maanantaina 7.5.2018.

Palloliiton kampanjan tavoitteena on vahvistaa lasten ja nuorten urheilun hyvää ilmapiiriä. Kampanja jatkuu 17.6.2018 asti.

– Haluamme turvata kampanjalla hyvää ilmapiiriä, tuoda yhdessä esille lajimme arvot kasvattajana sekä lisätä keskustelua aiheesta. Haluamme jalkapalloperheenä päästä eroon kaikista niistä tekijöistä, jotka eivät edesauta lapsen itsetunnon kehitystä tai jotka haittaavat vapaaehtoistoimijoiden motivaatiota, kampanjakoordinaattori Silja Ranta kertoo.

Kampanjaan toivotaan osallistuvan kaikkien, jotka haluavat tukea hyvää fiilistä ja kannustavaa ilmapiiriä junnufutiksessa. Seurat ovat ottaneet kampanjan todella innostuneesti vastaan. Jo 75 seuraa ja junioritapahtumaa on ilmoittautunut mukaan kampanjaan. Kampanjassa on mukana Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani Telia.

– Seurojen innostus osoittaa, että hyvää ilmapiiriä pidetään kenttätasolla todella tärkeänä. Yhteisvoimin saamme äänemme kuuluviin sekä teemaa esille, Silja Ranta sanoo.

Junioriseura FC Honka Espoosta on yksi mukaan mukanaolevista seuroista.

– FC Honka haluaa ehdottomasti olla mukana nostamassa tärkeää asiaa esiin ja kantaa vastuuta. Kannustamisella, niin hyvällä kuin huonollakin, on suuri vaikutus harrastuksen jatkumiseen, seuran puheenjohtaja Mariet Louhento toteaa.

Kampanjaan voi osallistua sosiaalisessa mediassa julkaisemalla #kannustamua -aihetunnisteella kuvia ja videoita siitä, mitä hyvä ilmapiiri on. Lisäksi kampanjan nettisivuilta löytyvää kampanjamateriaalia voi vapaasti hyödyntää tapahtumissa sekä viestinnässä.

– Lasten urheilu on iloinen asia. Siksi kutsumme kaikki mukaan Kannusta mua –kampanjaan, Silja Ranta toteaa.

Autamme mielellämme toimittajaanne löytämään kampanjassa mukana olevan joukkueen ja mahdollisen pelitapahtuman etsimisessä. Autamme myös - alaikäisten kyseessä ollessa - kuvauslupien ja haastattelujen kanssa. Kampanjamateriaali on vapaasti käytettävissä myös toimituksellisiin tarkoituksiin ja materiaalin voi ladata täältä >>

• Palloliitto