Keski-Suomen piirin syyskokouksessa tehtiin historiallisia päätöksiä yksimielisesti

Piirin syyskokous pidettiin tiistaina 27.11.2018 kokoustila Ateenassa piirin toimistolla.

Piirin puheenjohtaja Tom Nevanpää avasi kokouksen ja hänen jälkeensä Palloliiton kehityspäällikkö Veli-Matti Yli-Rinne (kuvassa) esitteli Seurojen Palloliitto kehityshankkeen edistymistä ja tulevia askeleita.

Tutut kasvot jatkavat Piirin johdossa

Kokousedustajat valitsivat puheenjohtaja Tom Nevanpään ja varapuheenjohtaja Auli Pitkäsen uudelle kaksivuotiskaudelle. Erovuoroisista hallituksen jäsenistä (3+3) tuli uudelleen valituksi varsinaisina jäseninä Hannu Penttinen ja Tapio Korhonen sekä heidän henkilökohtaisena varajäsenenä Hannu Liimatainen ja Ari Itkonen. Uutena varsinaisena jäsenenä valittiin Tero Kelhälä ja hänen henkilökohtaisena varajäsenenä Kati Nummelin. Kati on tuore kasvo piirin hallituksessa ja tuo uutta energiaa kokeneeseen ryhmään.

Kokouksessa hyväksyttiin myös Itäisen alueen (Itä-, Kaakkois- ja Keski-Suomi) yhteinen toimintasuunnitelma sekä Keski-Suomen piirin talousarvio vuodelle 2019.

Yksimielinen päätös piirin liikkeen luovutuksesta ja piirin toiminnan muutoksesta

Vuosikokous päätti hyväksyä liikkeenluovutuksen Suomen Palloliitto ry:lle 1.9.2019 osana Seurojen Palloliitto kehitysohjelmaa sekä valtuuttaa piirihallituksen hoitamaan liikkeenluovutukseen liittyvät käytännön järjestelyt piirin edun mukaisesti sekä allekirjoittamaan liikkeenluovutusta koskevan sopimuksen Suomen Palloliitto ry:n kanssa.

Vuosikokous päätti, ettei piirin toimintaa lopeteta liikkeenluovutuksen yhteydessä. Päätettiin piirin toiminnan tarkoituksen, nimen ja sääntöjen muuttamista vastaamaan organisaation toimintaa liikkeenluovutuksen jälkeen. Päätettiin että piirihallitus valmistelee uudet säännöt esitettäväksi ja hyväksyttäväksi kevätkokouksessa 2019.

• Keski-Suomi