Kesäkuun alun Tinni Korpela -leiriä ei järjestetä – tilalle alueellisia tapahtumia

• Maajoukkueet

Ikäluokalle järjestetään heinäkuun alussa UEFA A -malliryhmäleiri, jonne kutsutaan niin ikään 80 pelaajaa.

2006 syntyneiden valtakunnallista Tinni Korpela -leiriä ei järjestetä kesäkuussa. U17-tyttöjen päävalmentaja Marko Saloranta harmittelee sitä, ettei leiriä voida järjestää, mutta toteaa, ettei se ollut vallitsevissa olosuhteissa mahdollista.

– Keskustelimme asiasta kaikkien aluevalmentajien kanssa, ja kaikki olisivat luonnollisesti halunneet pitää leirin. Koska osa pelaajista ei ole pelannut yhtään jalkapallo-ottelua yli puoleen vuoteen ja harjoittelee yhä pienryhmissä – kovatasoiset pelit heti kesäkuun alussa olisivat tuoneet valtavan loukkaantumisriskin, Saloranta sanoo.

– Esimerkiksi BSM-sarjassa on tiukka aikataulu, ja sarja venyy jo nyt myöhälle syksyyn. Mikäli koronan aiheuttamia ottelusiirtoja tulisi, olisi sarjapeleille hyvin vaikeaa löytää sopivia ajankohtia. Haluamme varmistaa, että sarjat pyörivät, eivätkä seurat ja pelaajat joudu kärsimään.

Tinni Korpela -leirille oli tarkoitus ottaa yhteensä 80 pelaajaa eri puolilta Suomea. Tilalle järjestettävät alueelliset tapahtumat mahdollistavat huomattavasti laajemman pelaajatarkkailun. Tämän lisäksi ikäluokalle järjestetään 5.–9. heinäkuuta UEFA A -malliryhmäleiri.

– Pyrimme järjestämään mahdollisimman paljon alue- ja osa-alueleirejä kesäkuussa, ja osan ehdimme järjestämään jo toukokuun lopulla. Positiivista on, että saamme niiden myötä nähtyä ja koulutettua useampia pelaajia.

Lisätietoja:

Marko Saloranta