Kausiennakko: Vaarallinen TiPS vuoden kokeneempana

• Jalkapallosarjat

Viime kauteen TiPS lähti nuorella joukkueella, jossa oli liigakokemusta vain parilla pelaajalla. Tähän vuoteen tikkurilalaisjoukkue lähtee vuoden kokeneempana ja valmiimpana.

Viime kaudella TiPS sijoittui runkosarjassa yhdeksänneksi, mutta antoi jo loppukaudesta enteitä tulevasta, kun se voitti alemmassa loppusarjassa kuudesta pelistään viisi ja pelasi yhden tasan.

- On selvä, että meillä on nyt enemmän kokemusta liigasta ja pelaajilla on yksi kausi alla, niin samalla voimme odottaa kypsempiä suorituksia ja pelaajien olevan valmiimpia. Sitä myöten myös odotukset ovat korkeammalla kauteen lähdettäessä, päävalmentaja Petteri Kaijasilta sanoo.

Viime kaudella TiPS teki vähiten maaleja runkosarjassa ja siihen kiinnitettiin huomiota jo viime kauden lopussa.

- Meillä oli monesti se ongelma, että vaikka loimme paljon maalipaikkoja, niin meillä ei ollut tarvittavaa kypsyyttä viimeistellä niistä. Korjasimme asiaa loppukaudesta ja keskityimme todella paljon siihen miten verkko saadaan heilumaan ja se näkyi myös loppukauden tuloksissa. Joskus yhdenkin asian korjaaminen saattaa vaikuttaa todella paljon.

TiPS väläytteli jo viime kaudella osaamistaan ja kun pelaajarunkokin on pysynyt samana viime kaudesta, lähtee Kaijasilta luottavaisena kauteen.

- Mielestäni sana vaarallinen kuvastaa hyvin tulevan kauden Tipsiä. Pystymme varmasti pelissä kuin pelissä kamppailemaan voitosta. Hyvänä päivänä saatamme voittaa minkä tahansa joukkueen ja haluamme olla ylemmässä loppusarjassa. Viime kausi oli erittäin hyvä opetus kaikille.

Tulevasta kaudesta Kaijasilta povaa tasaista.

- Ylemmän loppusarjan sijoituksista taistelee varmasti useampi joukkue ja mielellään olisimme siinä mukana. Haluamme olla lähempänä mitalikantaa kuin putoamistaistelua.  HJK ja Åland United ovat vahvimmat ja mielenkiintoista nähdä riittävätkö Hongan eväät mitalitaisteluun.

• TiPS