Kausiennakko: ONS haluaa pitää vauhtia kentällä

• Jalkapallosarjat

ONS on kahtena edelliskautena säilyttänyt sarjapaikkansa karsintojen kautta eikä ole koskaan yltänyt ylempään loppusarjaan. ONS havitteleekin historiaa tällä kaudella.

Jussi Madetoja tuli oululaisjoukkueen päävalmentajaksi viime kaudella karsintojen alla ja lopulta ONS piti paikkansa voittamalla PK-35:n selvästi. Joukkueesta lähtivät viime kauden päätteeksi Julia Säppi, Sanna Ylianttila, Ode Fulutudilu sekä Fanni Pietikäinen. Tulokkaita on tullut Ykkösestä ja omista junioreista.  Tämän kauden joukkue onkin hieman nuorempi kuin viime vuonna.

- Meillä on nuorekas joukkue, joka pelaa vauhdikkaasti ja täydellä sydämellä. Haluan nähdä kovaa taisteluilmettä. Meiltä löytyy myös pelaavuutta ja haluan meidän pitävän vauhtia kentällä, Madetoja valottaa.

Vauhti on yksi ONS:n tulevan kauden teemoista, mutta Madetoja on luottavainen, ettei pelaajiin iske vauhtisokeus kentällä.

- Meillä on pelaajia, jotka pystyvät rytmittämään peliä ja myös johtajuutta löytyy kentällä. Teemme kovaa töitä ja kaikki ovat sitoutuneita siihen, että pystymme löytämään sen oikean rytmin kentällä.

ONS on joutunut kahtena edelliskautena karsimaan liigapaikastaan, mutta Madetojalla on selkeät teesit miten välttää tuo kohtalo tänä vuonna.

- Tekemällä enemmän maaleja ja keräämällä enemmän pisteitä. Meillä on porukka vähän vaihtunut, mutta koossa on hyvä ja yhtenäinen ryhmä. Pelaajat ovat asettaneet tavoitteeksi paikan ylemmässä loppusarjassa ja se on selkeä ajatus. Se vaatii kuitenkin ihan hirveästi hommia ja onnistumisia molemmissa bokseissa.

ONS saa kuvan omasta iskukyvystään heti kauden alkajaisiksi, kun se saa vastaansa kolmella avauskierroksella mitalisuosikeiksi nostetut joukkueet.

- Meillä on aika tiukka aloitus, kun kohtaamme heti ensimmäisissä otteluissa HJK:n, Hongan ja Åland Unitedin. Kaikki ovat potentiaalisia mestariehdokkaita. Osa joukkueista on vahvistunut ja KuPS voi yllättää ollen sellainen tietynlainen musta hevonen. HJK ja Åland United ovat kuitenkin ehkä ne kovimmat joukkueet, arvioi Madetoja.

• ONS