Kausiennakko: MuSa haluaa kehittää koko seuraa

• Jalkapallosarjat

Musan Salama pelasi edelliskerran Ykkösessä kaudella 2001 ja nousi viime kauden päätteeksi nousukarsintojen kautta jälleen toiseksi korkeimmalle sarjatasolle.

MuSa on päässyt valmistautumaan kauteen hyvin. Joukkueen otteet Suomen Cupissa antoivat viitteitä joukkueen potentiaalista ja pelaajisto on pysynyt pääosin samana.

- Saimme pidettyä ne pelaajat ketä haluttiin ja saimme vahvistuksia niille pelipaikoille mille halusimme. Harjoittelu ja pelaaminen ovat olleet hyvällä tasolla ja Suomen Cupissa otimme hyviä voittoja tai pystyimme vähintään haastamaan muut paitsi AC Oulun, päävalmentaja Ville Ulanen kertoo joukkueen tilanteesta.

Jatkuvuus on tärkeä tekijä Ulaselle, sillä sitä kautta pelitapa on jo iskostettu tuttujen pelaajien mieleen.

- Pelaamme vähän eri lailla kuin muut joukkueet ja pelitapamme vaatii paljon ajattelua sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa. Se toimi hyvin Kakkosessa ja sitä on kehitetty Ykköseen.

- Meillä on pelaajia, jotka ovat pelanneet Ykkösessä ennenkin, mutta tiedämme sen olevan meille haaste. Suurin osa heistä pelasi Jazzissa, joka ensin säilyi, mutta sitten putosi eli pelkästään pelaaminen Ykkösessä ei takaa mitään, puntaroi Ulanen.

MuSan tavoitteet kauteen ovat kokonaisvaltaisemmat kuin vain tietty sijoitus sarjataulukossa. Menestys Ykkösessä olisi tärkeä koko seuraa ajatellen.

- Tavoitteemme on varmasti samat kuin jokaisella joukkueella, eli jokaista peliä lähdetään voittamaan. Haluamme kuitenkin viedä koko seuraa eteenpäin ja nostaa omaa tasoamme aina seuraorganisaatiosta, junioreista ja valmennuksesta lähtien. Se ei tapahdu sormia napsauttamalla ja se vaatii sitä, että pelaa useamman kauden tällä tasolla.

Ulanen arvioi sarjataulukon jakautuvan tulevalla kaudella kahteen osaan.

- Uskon, että kausi jakautuu aika lailla kahtia. Siellä on viisi kovaa joukkuetta ja viisi muuta joukkuetta ja tappelemme heidän kanssaan mahdollisimman korkeasta sijoituksesta.

• MuSa