Kausiennakko: JyPK:lla mitali mielessä

• Jalkapallosarjat

JyPK lähtee kauteen uuden päävalmentajansa Mikko Mannisen kanssa havittelemaan mitalia. Vaikka joukkue menetti viime kauden Naisten Liigan maalikuningattaren Gentjana Rochin, näkee Manninen joukkueen tilanteen hyvänä.

Rochi pelasi kaksi kautta JyPK:ssa viimeistellen 42 ottelussa 39 maalia. Mannisen mukaan Rochin aukko saadaan kuitenkin paikattua.

- Mielestäni voimme voittaa kenet tahansa. Meiltä lähti pari pelaajaa, jotka olisin mielelläni pitänyt joukkueessa, mutta meille on tullut hyviä junioreita joukkueeseen. Laaksosen Heini on ollut hyvä ja Honkasen Henna on ollut aivan liekeissä. Kia Voutilainen on vähän erilainen hyökkääjä ja se on täydentänyt myös Hennan peliä, Manninen luettelee.

JyPK sai pidettyä joukkueessaan Lavdije Begollin ja uusina pelaajina joukkueeseen on noussut viime kaudella B-tyttöjen SM-hopeaa juhlineita pelaajia. Manninen näkee kuitenkin JyPK:n juniorityössä vielä kehitettävää.

- Ei kannata liikaa riemuita ja sillä saralla on vielä paljon tekemistä. Tavoite on, että jatkossa saamme junioreista tuotettua hyvän jatkumon eikä vain yksittäisiä hyviä ikäluokkia.

Manninen oli yhtenä Naisten Liigan valmentajana mukana Helmareiden Kyproksen leirillä. Leiri avasi Mannisen silmiä siinä missä JyPK menee tällä hetkellä.

- Mitalia lähdemme hakemaan ja meillä on kova usko omaan tekemiseen. Kypros antoi paljon uskoa siihen, että olemme monessa asiassa samalla viivalla huippujen kanssa.

Manninen uskoo kovavauhtiseen liigaan.

- Åland Unitedilla ja Hongalla on hyviä pelaajia jokaiseen linjaan. HJK on kova, ONS pelaa erilaista jalkapalloa kuin viime vuonna, TiPS on vuoden kokeneempi ja KuPS:lla on nyt resursseja käytössään. Veikkaan sarjan olevan kovavauhtinen. Peliä viedään eteenpäin ja vauhdikkaasti. HJK ja Åland United erottuvat paperilla, mutta uskon ja toivon sarjasta tulevan tasainen.

• JyPK