Kausiennakko: Honka raikkaalla otteella hakemaan menestystä

• Jalkapallosarjat

Pelaajalegenda Rosa Lappi-Seppälä otti talvella FC Hongan ohjat käsiinsä ja on valmistanut joukkuetta kohti tulevaa kautta. Espoolaiset lähtevät kauteen osin muuttuneina, mutta samalla nuorekkaana ja raikkaana.

Lappi-Seppälä on ollut tyytyväinen alkuunsa espoolaisjoukkueen peräsimessä.

- Kaikki on lähtenyt mukavasti liikkeelle. Saimme kasattua joukkueen vuodenvaihteessa ja nyt on odottavaiset ja hyvät fiilikset. Meillä on aika uudistunut joukkue ja olemme kaikille varmasti pienoinen kysymysmerkki.

Honka menetti talven aikana reippaasti kokemusta, kun Anna Vlasoff siirtyi PK-35 Vantaaseen, Anna Auvinen ja Jutta Rantala vaihtoivat HJK:n riveihin, Paula Myllyoja matkasi Åland Unitediin ja Linda Nyman lähti Ruotsiin. Uusina pelaajina Espoossa nähdään TPS:sta tullut kolmikko Milla-Maj Majasaari, Alisa Schrey ja Wilma Spets sekä paluun Naisten Liigaan tekevä Riikka Hannula. Mukaan on nostettu myös lupaavia nuorten maajoukkuepelaajia.

- Joukkue on nuorentunut hirveästi, mikä on vähän harmi, sillä kokemus on tärkeää. Joukkueessa on kuitenkin raikas fiilis ja paljon mielenkiintoisia nuoria nousevia lupauksia. Meillä on U19-maajoukkuepelaajia, jotka tulevat saamaan tällä kaudella vastuuta ja mahdollisesti lyövät itsensä läpi Naisten Liigassa.

- Ryhmässä on sellaisia pelaajia, jotka eivät välttämättä ole saaneet vastuuta tai lyöneet läpi toisissa joukkueissa. Odotusarvo on, ettemme ole mestarisuosikkeja, mutta pelaajat itse haluavat menestyä. On selvää, ettemme ole vielä ensi kaudella parhaimmillamme, mutta ei ole myöskään syytä miksemme voisi menestyä, Lappi-Seppälä puntaroi joukkueensa tilannetta.

Vaikka joukkueessa on ollut muutoksia, ei Honkaa voi koskaan laskea pois mitalitaistelusta. Lappi-Seppälä odottaakin mielenkiintoista kautta värikkään talven jälkeen.

- Erikoinen talvi ja PK:n kohtalo muutti sarjan asetelmia. KuPS nousi liigaan ja olen ymmärtänyt, että siellä satsataan. Miten se sitten onnistuu, on mielenkiintoista nähdä. Sarjassa on muutenkin tapahtunut paljon muutoksia ja Åland United sekä HJK ovat varmaan niitä valmiimpia joukkueita. Asetelmat tarkentuvat kevään mittaan.

• FC Honka Naiset