Kausiennakko: EIF haluaa taas yllättää

• Jalkapallosarjat

EIF oli viime kauden positiivisimpia yllättäjiä, kun se taisteli noususta päätöskierroksille saakka. Tammisaarelaisjoukkue haluaa taistella tälläkin kaudella kärkisijoista.

EIF:iä ei viime kaudella nostettu ennakkoarvioissa kärkijoukkueiden mukaan, mutta joukkue yllätti monet ollen lopulta kolmas viisi pistettä nousukarsintapaikasta.

- Viime kausi oli meiltä erittäin hyvä ja varmasti yllätimme monet. Viime vuonna taistelimme pitkään noususta, muttemme loppukaudesta saaneet tarvittavia pisteitä kahden joukkoon. Tällä kaudella meillä on kuitenkin uusi joukkue, toisen kautensa EIF:n päävalmentaja aloittava Gabriel Garcia Xatart pohtii.

Viime kauden jälkeen EIF:n joukkue on kokenut paljon muutoksia. Joukkueesta on lähtenyt useita avainpelaajia ja tilalle tullut lähinnä nuoria lupauksia.

- Tämä on taas uusi kausi ja uusi joukkue. Meillä taitaa olla viisi pelaajaa jäljellä viime kauden joukkueesta, joten käytännössä meillä on täysin uusi joukkue. Meidän täytyy vain taas löytää keinot menestyäksemme.

- Meillä on useita mielenkiintoisia ja nuoria pelaajia. Viime kaudella meillä oli kokeneempi joukkue, mutta nyt meillä ei ole niin montaa pelaajaa, joilla olisi kokemusta Ykkösestä.

Joukkueessa tapahtuneiden muutosten takia Xatart on varovainen arvioidessaan oman joukkueensa mahdollisuuksia tulevalla kaudella.

- Menemme peli ja viikko kerrallaan ja pyrimme löytämään keinot voittaaksemme pelejä. Toivottavasti pystymme jälleen taistelemaan noususta. Siitä tulee kuitenkaan hyvin vaikeaa.

Xatart uskoo useiden joukkueiden taistelevan kärkipäässä ja toivoo EIF:n olevan siinä joukossa mukana.

- Viime kaudella kaikki oli minulle uutta ja myös täksi kaudeksi on tapahtunut muutoksia, kun Ykkösessä pelaa neljä uutta joukkuetta. AC Oulu, TPS, FF Jaro ja KTP taistelevat varmasti kärkisijoista ja Haka on yllätysvalmis. Toivottavasti mekin pystymme olemaan siellä.

• EIF