Takaisin
23.4.2020 klo 13.15

”Kauden tärkein ottelu” -kampanjalla kerätään tukea suomalaiselle huippujalkapallolle ja tehdään hyvää

Jaa:

Jalkapallon pääsarjojen yhteinen Kauden tärkein ottelu -kampanja kannustaa pelastamaan pääsarjaseurat ja antamaan jalkapalloelämyksiä koronaviruksen vaikutuksista kärsiville.

COVID-19-pandemia on muodostanut monen muun toimialan ohella akuutin uhan myös jalkapallon pääsarjaseurojen taloudelle ja toimintaedellytyksille, kun sarjakausien aloitusta joudutaan lykkäämään tulevaisuuteen. Kauden tärkein ottelu on Veikkausliigan, Kansallisen Liigan ja Miesten Ykkösen järjestämä yhteiskampanja, jonka tavoitteena on turvata suomalaisen huippujalkapallon tulevaisuus. Kampanjassa kannustetaan ihmisiä ja yhteisöjä ostamaan 10 euron hintaisia tukilippuja, joiden tuotto ohjataan sarjakohtaisesti ja lyhentämättömänä kampanjassa mukana oleville pääsarjaseuroille.

- Käsillä oleva tilanne koskettaa monin tavoin eri seuroja, mutta kaikkien huoli tulevaisuudesta on yhteinen. Hankalassa tilanteessa tarvitsemme yhteiskunnan tuen lisäksi kaikkien panosta, jotta suomalaisella huippujalkapallolla on mahdollisuus selvitä koronaviruksen aiheuttamasta kriisistä kuivin jaloin. Meille on tärkeää, että Kauden tärkeimpään otteluun pääsee mukaan jo pienelläkin panoksella ja yhdessä voimme osoittaa tukemme suomalaiselle huippujalkapallolle, toteaa Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa.

- Haluamme yhdessä Veikkausliigan ja Miesten Ykkösen kanssa tarjota ihmisille matalan kynnyksen mahdollisuuden osallistua oman seuransa sekä suomalaisen huippujalkapallon tukemiseen. Kauden tärkeimmän ottelun tavoitteena on auttaa osaltaan jokaista pääsarjaseuraa selviämään koronaviruksen aiheuttamasta ahdingosta, kertoo Kansallisen Liigan kehityksestä vastaava Heidi Pihlaja.

Elämyksiä omalle paikallisyhteisölle

Kauden tärkeimmässä ottelussa mukana olevat pääsarjaseurat luovuttavat kaikki kampanjan kautta ostetut pääsyliput sarjatoiminnan käynnistyessä paikallisesti valitsemilleen hyväntekeväisyyskohteille. Kampanjan kautta halutaan mahdollistaa jalkapalloelämyksiä ja ilahduttaa erityisesti heitä, joiden arkeen koronavirusta vastaan käytävä taistelu vaikuttaa kaikkein eniten.

- Onhan tämä raskasta aikaa meille pelaajillekin, kun emme pääse tekemään työtämme ihmisten edessä. Nyt voimme vain toimia vastuullisesti omassa arjessamme ja kannustaa muita ihmisiä tekemään samoin, sekä osoittaa tukeamme terveydenhuollon ammattilaisille ja muille arjen sankareille, jotka pitävät yhteiskuntaa pystyssä. Olisi hienoa kutsua näitä tahoja vieraaksemme Veritas Stadionille, kunhan tilanne rauhoittuu ja jalkapallon pelaaminen yleisölle on jälleen turvallista, sanoo Veikkausliigajoukkue FC Interin kapteeni Timo Furuholm.

- Odotan jo kovasti paluuta joukkueen pariin harjoituksiin, sekä ennen kaikkea yleisön eteen otteluihin. Kampanja antaa hienon mahdollisuuden huomioida myös tänä aikana erityisen koville joutuvia ryhmiä, kuten hoitohenkilökunnan jäseniä tai ikäihmisiä, jatkaa Kansallisessa Liigassa pelaavan Ilveksen kapteeni Sanni Ojanen.

Miesten Ykkösessä pelaavan KTP:n pelaajat ja henkilökunta ovat rientäneet kotkalaisten avuksi myös erilaisissa arjen askareissa.

- Omaan tekemiseeni tilanne on vaikuttanut paljonkin, sillä olen joutunut tasapainoilemaan töiden, koulun ja harjoittelun välillä. Olemme pelaajien kanssa hyvää hyvyyttämme yrittäneet auttaa seuraa kykyjemme mukaan, mutta tilanne on kaikin puolin haastava, kuvailee KTP:n kapteeni David Ramadingaye.

Tukea vaikeaan tilanteeseen  

Veikkausliigan, Kansallisen Liigan ja Miesten Ykkösen seurajohtajat ovat yhtä mieltä haastavasta tilanteesta. Seurojen omat tukikampanjat tarvitsevat tuekseen nyt myös leveämpiä hartioita ja yhteistä ponnistelua.

- Kauden tärkeintä ottelua todellakin pelataan nyt jokaisessa seurassa. Toivon, että kampanja tuo taustatukea seurojen omien ponnisteluiden rinnalle ja lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta suomalaisessa jalkapallossa. Voimme selvitä tästä vain yhdessä, uskoo Miesten Ykkösessä pelaavan AC Oulun toimitusjohtaja Juho Meriläinen.

- Suomifutis on meidän kaikkien yhteinen asia ja nähdäkseni yksi tulevaisuuden kilpailueduistamme voisi olla kulttuuri, jossa kehitämme jalkapalloa ja sitä ympäröiviä rakenteita yhdessä, emme erikseen. Tämä kampanja voi olla startti jollekin suuremmalle ja toivottavasti kriisin jälkeen olemme hitsautuneet entistä voimakkaammin yhteen sekä seurojen että sarjojen sisällä, sanoo Veikkausliigassa pelaavan SJK:n ja Ykkösen SJK Akatemian markkinointijohtaja Jussi Kankaanpää.

- Kauden tärkein ottelu -kampanja on hieno tapa auttaa pulassa olevia seuroja, luoda uskoa tulevaan ja osoittaa yhteisöllisyyttä. Tässä ottelussa ei kamppailla mestaruudesta vaan seurojen eloonjäännistä, vetoaa naisten ja miesten edustusjoukkueiden toimintaa pyörittävän KuPS:n toimitusjohtaja Jarmo Heiskanen.

Osallistu Kauden tärkeimpään otteluun

Seuroille osoitettavan tuen ja hyväntekeväisyyslippujen lisäksi lipunostaja saa Kauden tärkein ottelu -kampanjaan osallistumisesta vastineeksi virtuaalisesti ladattavan muistolipun, sekä kesäkuussa sähköpostitse toimitettavan ”Kauden tärkein ottelu Exclusive” -sisältöpaketin, joka sisältää monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä kotimaisesta huippujalkapallosta. Tukiliput Kauden tärkeimpään otteluun myydään Lyyti.fi -kampanjasivun kautta. Yhden kampanjalipun hinta on 10 euroa ja kampanja on voimassa 31.5. saakka.

- Huippujalkapallon tehtävänä on tuoda iloa ja viihdettä, sekä mielekästä sisältöä ihmisten arkeen. On hienoa, että kampanjan ja seurojemme kautta jokainen voi olla mahdollistamassa näitä elämyksiä tilanteen rauhoittuessa myös heille, jotka ovat nyt erityisen kovilla koronaviruksen vuoksi. Samalla sarjakauden alkua odotellessa on mahdollisuus hankkia itselleen ja läheisilleen mielenkiintoinen sisältöpaketti pääsarjoista, sanoo Miesten Ykkösen markkinoinnista vastaava Palloliiton markkinointipäällikkö Mikko Laitinen.

TUE SEUROJA JA TEE HYVÄÄ. OSALLISTU KAUDEN TÄRKEIMPÄÄN OTTELUUN >>