Katriina Elovirta on poissa

Suomalaisessa jalkapallossa huipputasolla monessa roolissa vaikuttanut Katriina Elovirta on menehtynyt pitkäaikaisen sairauden murtamana.

Pelaajana Elovirta voitti kolme Suomen mestaruutta ja yhden Suomen Cupin ja edusti Suomea A-maajoukkuetasolla yhdeksän kertaa. Pelaajauran jälkeen hän siirtyi erotuomariksi ja nousi nopeassa tahdissa kansainväliselle huipulle. Erotuomarina hän toimi kahdessa naisten MM-lopputurnauksessa ja niin ikään kahdessa EM-lopputurnauksessa.

Elovirta toimi pitkään myös Palloliitossa talous- ja kehityspäällikön tehtävissä.

- Muistamme Katin ihmisenä, joka toimi jokaisessa tehtävässään aina suurella sydämellä. Tämä oli todella surullinen uutinen juhannuksen alla, mutta meille jää Katista lämmin muisto, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande sanoi.

Suomalainen jalkapalloperhe suree hienon ihmisen ja jalkapallopersoonan menettämistä ja ottaa osaa Katriina Elovirran läheisten suruun.

• Palloliitto