Kärkkäinen manasi Jaron virheitä – Armstrongille harvinaista herkkua

• Jalkapallosarjat

FF Jaro lahjoitti Hakalle molemmilla puoliajoilla ilmaiset maalit ja näin pisteet matkasivat Valkeakoskelle. Loppulukemat merkittiin Hakalle 0-2 (0-1).

Ottelun toisen maalin iskenyt John Fagerström oli ottelun jälkeen vähäsanainen, mutta tyytyväinen.

- Voitto maistuu tietysti hyvältä. Maalissani en antanut periksi, vaikka hukkasin ensin pallon. Pääsin riistämään ja sen jälkeen ei tarvinnut kuin laukoa maalia kohti, Fagerström kertasi maaliaan Jaron sivujen mukaan.

Ensimmäistä kertaa kotiyleisön edessä avauskokoonpanossa ollut Jim Myrevik oli ottelun jälkeen pettynyt mies.

- Pidimme palloa tänään liian kauan ja mielikuvitus oli heikkoa. Itse väsyin pelin edetessä enkä ole muutenkaan tyytyväinen omaan peliini. En tehnyt itseäni tarpeeksi hyvin pelattavaksi ja hukkasin liikaa palloja, Myrevik tuskaili.

FC Hakan Keith Armstrong päävalmentaja oli omiensa esitykseen todella tyytyväinen.

- Uskon, että en ole ikinä ennen saanut valmentajana täältä täysiä pisteitä. Tämä oli kaiken lisäksi meille kauden ensimmäinen peli nurmella, emme ole edes harjoitelleet nurmella tänä vuonna. Jarolla on hyviä pelaajia, kuten Paintsil ja Jovovic. Tarkoituksemme oli pitää Jaro mahdollisimman kaukana keskustasta. En anna usein pelaajille vapaata, mutta nyt he saavat huomisen vapaaksi. Tiesimme, että Jarolta puuttuu kolme tärkeää puolustajaa ja osasimme odottaa, että he eivät ole yhtä varmoja alaspäin kuin yleensä, Armstrong kommentoi.

FF Jaron päävalmentaja Tomi Kärkkäinen puolestaan harmitteli joukkueensa haluttomuutta.

- Vaikea voittaa peliä, kun antaa vastustajalle kaksi maalia. Jotenkin oli pääkopasta halutonta tänään. Peli tuli melko nopeasti KTP-pelin jälkeen ja ehkä me olimme ehkä henkisesti väsyneitä. Puoliajalla peräänkuulutin lisää aktiivisuutta. Sitä, mikä meidän tapa on pelata, ei näkynyt juuri ollenkaan varsinkaan avauspuoliajalla. Ei noissa Hakan maaleissa mitään tekosyitä ole, Kärkkäinen kritisoi omiaan.

• FF Jaro
  • FC Haka