Kanerva Wales-ottelun alla: ”Paljon on pelissä”

• Maajoukkueet

Huuhkajat päättää Nations Leaguen B4-lohkon kamppailut keskiviikkoiltana todella isojen panosten otteluun Walesin vieraana.

Alla Huuhkajilla on ensin voitto Ranskasta ja sen jälkeen kolme pistettä Bulgarian vieraana. Joukkue pääsee näin Walesin kimppuun peräti neljän voiton putkessa.

- Ihan suunnitelmien mukaan on mennyt. Vedimme Sofiassa vielä maanantaina palauttavat harjoitukset ja siirryimme sitten tänne Cardiffiin, päävalmentaja Markku Kanerva kertoi ottelun aattona.

Takaiskuina Bulgaria-ottelusta tulivat kapteeni Tim Sparvin pelikielto ja Joel Pohjanpalon loukkaantuminen, joten kaksikkoa ei keskiviikkona kentällä Cardiffissa nähdä.

- Ryhmästä löytyy kuitenkin paikkaajia ja saamme iskukykyisen ja voitonnälkäisen joukkueen varmasti kentälle.

Asetelmat ovat selvät. Wales lähtee otteluun pisteen Suomea edellä ja kaksikko ratkaisee keskenään lohkon ykkössijan.

- Paljon on pelissä, kun pelataan lohkovoitosta ja noususta A-liigaan. Wales on ollut etenkin kotonaan todella kova ja edessä on iso haaste. He ovat puolustaneet hyvin, mutta kyllä heitäkin pystytään horjuttamaan. Toivon mukaan pystymme pari maalia tekemään ja sen myötä voittamaan ottelun, Kanerva pohti.

- Meidän pitää toki keskittyä hyvään koko joukkueen puolustamiseen, mutta löytää myös hyökkäyspeliin ne aseet, joilla pystymme iskemään. Tällaiset ottelut ratkeavat aika usein yksittäisiin tilanteisiin.

Lohkotilanteen myötä Walesille riittää ykkössijaan tasapelikin, kun Huuhkajien on napattava täysi pistepotti. Tämä saattaa hiukan vaikuttaa peliin Kanervan mukaan.

- Jos tasapeli riittää, se voi passivoida – tilanne on 0-0 ja mietit, että tämäkin riittää. Toisaalta jos ottelu on voitettava, sitä saattaa lähteä hyökkäämään liikaa ja unohtaa puolustamisen, Kanerva pyöritteli.

Ottelu Cardiff City Stadiumilla alkaa keskiviikkona kello 21.45 Suomen aikaa ja sitä voi seurata suorana lähetyksenä V Sportin ja Viaplayn kanavilla sekä Nelosella ja Ruudussa.

• Huuhkajat