Kanerva maltillisena: "Emme ole vielä saavuttaneet mitään"

• Maajoukkueet

Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva oli luonnollisesti erittäin tyytyväinen Nations Leaguen käynnistyttyä Suomen osalta kahdella voitolla. Hän kuitenkin muistutti, että kovia taistoja riittää vielä.

Suomen A-maajoukkue otti voitot Nations Leaguessa niin Unkarista kuin Virosta. Päävalmentaja Markku Kanerva sai siis toivomansa alun Euroopan jalkapalloliiton UEFAn uudessa kilpailussa.

Alku on ollut erinomainen, mutta silti Kanerva suhtautuu tilanteeseen maltillisena.

- Lähdimme hakemaan hyvää alkua Nations Leaguelle ja sen myös saimme. Totta kai pitää muistaa, että vielä emme ole saavuttaneet mitään. Meillä on edessä vielä kovia vieraspelejä, mutta tämä on hyvä alku, Kanerva muistutti.

- Täytyy nostaa hattua pelaajille, jotka jaksoivat taistella hyvin väsynein jaloinkin. Tietysti pelissä on asioita, joissa on vielä parantamisen varaa. Laitapuolustamisessa oli vähän vaikeuksia välillä, välillä pelasimme vähän liian hätäisesti. Kokonaisuuteen olen kuitenkin tyytyväinen, vaikka olisimme voineet ehkä ratkaista pelin jo aiemmassa vaiheessa, "Rive" analysoi tiistain 1-0-voittoa Virosta.

Unkaria vastaan lauantaina pelanneista Suomen pelaajista vain Jere Uronen oli sivussa tiistaina.

- Pikkuvaivoja on ollut aika paljon ja se on tehnyt tästä haasteellista. Onneksi tänään ei tullut tilannetta, jossa olisi loukkaantumisten takia ollut pakko tehdä vaihtoja.

Sää Turussa oli sateinen ja jokseenkin kolea, mutta Huuhkajia lämmitti kotiyleisön mahtava kannustus. Kanerva jakoikin kannattajille tunnustusta.

- Kiitos kotiyleisölle tuesta. Se oli hienoa tänään ihan kuten oli lauantaina Ratinassakin. Se on meille todella tärkeä asia.

Huuhkajat jatkaa Nations Leaguen otteluitaan 12. lokakuuta, kun se kohtaa jälleen Viron, nyt Tallinnassa.

• miesten A-maajoukkue