Kakkosen Cupin puolivälierät ja välierät arvottu

• Jalkapallosarjat

Kauden 2020 Kakkosen Cupin puolivälierät ja välierät on arvottu Palloliiton toimistolla maanantaina 10. helmikuuta.

Kakkosen Cupia pelattiin viidessä karsintalohkossa, joiden voittajat etenivät puolivälieriin. Nämä viisi joukkuetta ovat RFA, HJS Akatemia, FC Jazz, JIPPO ja FC Honka Akatemia.

Kolme muuta puolivälieräjoukkuetta ratkottiin lohkokakkosten mukaan cupin määräysten mukaan siten, että ensisijainen järjestelyperuste on ottelukohtainen pistemäärä. Tässä vertailussa TPV ja NJS vertailuluvulla 2,0 olivat parhaat ja seuraavana sekä Hercules että KaaPo päätyivät vertailulukuun 1,5. Koska joukkueitten maaliero oli myös sama, vertailu tehtiin tehtyjen maalien määrän mukaan ja tässä KaaPo oli niukasti edellä.

Cupin määräysten mukaisesti puolivälieräjoukkueet sijoiteltiin kahteen maantieteellisen koriin seuraavasti:

RFA
FC Jazz
TPV
HJS Akatemia

JIPPO
FC Honka Akatemia
NJS
KaaPo

Arvonta suoritettiin koreittain siten, että myös kotietu arvottiin. Puolivälierien arvontatulos on seuraava:

PVE 1: FC Jazz – TPV
PVE 2: HJS Akatemia – RFA
PVE 3: JIPPO – NJS
PVE 4: KaaPo – FC Honka Akatemia

Samassa yhteydessä arvottiin myös välierät ja arvontatulos on seuraava:

PVE 1 voittaja – PVE 3 voittaja
PVE 4 voittaja – PVE 2 voittaja

Kakkosen Cupin finalistit etenevät myös Suomen Cupin 1. kierrokselle. Kakkosen Cupin puolivälierät ja välierät pelataan lähtökohtaisesti 1.3.2020 mennessä.