Kaikkiaan neljä ottelua viikonlopulta siirtyy koronatapauksen takia

• Jalkapallosarjat

Viikonloppuna 18.-19. heinäkuuta ohjelmaan merkityistä valtakunnallisten sarjojen otteluista kaikkiaan neljä siirtyy myöhempään ajankohtaan koronariskin takia.

Lauantaina aamupäivällä varmistunut koronatartunta KPV:n miesten joukkueessa johti ilmeisen koronariskin takia Ykkösen ottelun MYPA - KPV siirtoon ja samoin Kakkosen ottelu JIPPO - GBK siirrettiin, koska GBK:n joukkueessa on kaksi lainapelaajaa KPV:sta.

Palloliitto on varotoimenpiteenä siirtänyt myös kaksi sunnuntaille 19.7. merkittyä ottelua. Naisten Ykkösen ottelu ONS – IK Myran sekä B-tyttöjen SM-sarjan ottelu FC Honka – KPV on siirretty myöhempään ajankohtaan. Syynä siirtoon on se, että sekä IK Myranin naisten että KPV:n tyttöjen joukkueella on ollut yhteyksiä KPV:n miesten joukkueeseen.

Joukkueita on ohjeistettu Palloliiton toimesta, mutta jatkotoimien osalta päätökset ja ohjeistukset ovat viranomaisten käsissä. Joukkueitten tulevien otteluitten sekä nyt siirrettyjen otteluitten osalta päätöksiä tehdään viranomaisten ohjeistuksen pohjalta myöhemmin.