Kaikki UEFAn alaiset kesäkuun 2020 maaottelut siirtyvät myöhempään ajankohtaan

• Maajoukkueet

Euroopan jalkapalloliiton UEFAn keskiviikkona 1.4. pitämä etäkokous kaikkien 55 kansallisen jäsenliiton pääsihteereiden kanssa teki linjauksia kansainvälisistä otteluista ja niiden pelaamisesta kuluvan kevään ja alkukesän osalta.

Jo aiemmin tiedossa olleiden siirtojen lisäksi nyt päätettiin kaikkien kesäkuulle aseteltujen miesten ja naisten maaotteluiden siirtämisestä myöhempään ajankohtaan. Tämä koskee myös naisten EM-karsintaotteluita sekä miesten EM-lopputurnauksen play-off -otteluita.

Tyttöjen ja poikien EM-lopputurnausten osalta päätettiin kokonaan peruuttaa U19-tyttöjen ja U17-poikien vuoden 2020 lopputurnaukset. Tämä tarkoittaa myös maalis-huhtikuulta siirtyneiden jatkokarsinturnausten peruuntumista, joissa Suomi olisi ollut mukana. Sen sijaan U19-poikien heinäkuulle merkitty EM-lopputurnaus pyritään pelaamaan myöhempänä ajankohtana.

Naisten EM-kisojen osalta päätöstä siirrosta ei vielä tehty. Kaikki muut UEFA:n alaiset ottelut ovat toistaiseksi siirrettyjä ja päätöksiä niiden suhteen tehdään tuonnempana.

Seuraava vastaava kokous UEFAn ja jäsenliittojen kesken järjestetään 2-3 viikon kuluttua.

• Huuhkajat
  • Helmarit